Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: Pexels.com
Zdjęcie ilustracyjne / autor: Pexels.com

Hiszpania media: Polska filarem obronności UE

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 31 maja 2022, 22:00

  • Powiększ tekst

Polska należy do filarów obronności Unii Europejskiej dzięki jednym z największych wydatków na siły zbrojne wśród członków UE - stwierdza we wtorek hiszpański dziennik internetowy El Confidencial

Portal zauważa, że Polska pod względem potencjału militarnego może równać się z Francją, Niemcami, Włochami i Hiszpanią.

“Polska to jedyny kraj na wschodzie Europy z siłami porównywalnymi do swoich zachodnich sojuszników” - ocenia El Confidencial, wskazując, że nasz kraj dysponuje 114 tys. żołnierzy i 800 czołgami.

Portal twierdzi, że planowane wyposażenie polskich sił zbrojnych to nowoczesne amerykańskie czołgi Abrams i myśliwce F-35, które mają zastąpić przestarzałe poradzieckie czołgi T-72 i samoloty MiG-29.

El Confidencial odnotowuje, że polskie wydatki na wojsko należą do jednych z największych w Europie i od dawna już przekraczają 2 proc. PKB, podczas gdy czołowe kraje UE dopiero zamierzają dojść do tego poziomu w najbliższych latach.

Hiszpański portal zauważa, że choć na terenie UE jest ponad 1 mln żołnierzy, to państwa unijne dotychczas ograniczają swoje działania jedynie do aktywności w ramach NATO. Wskazuje też, iż Polska ma większe zaufanie do Sojuszu Północnoatlantyckiego niż do unijnych struktur zbrojnych, które są dopiero mozolnie projektowane.

W ocenie El Confidencial jedną z trudności w powstaniu armii UE może być fakt, że wśród 25 największych na świecie spółek zbrojeniowych zalewie cztery firmy pochodzą z krajów Unii Europejskiej.

Czytaj też: Rosja upadnie? Ropa i gaz nadal potężną bronią! [wideo]

PAP/KG

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.