ORLEN wspiera 170 polskich producentów
Na ponad 1800 stacjach paliw ORLEN w Polsce aż 85 proc. produktów pozapaliwowych zostało wytworzone w Polsce. Tylko od 2018 r. koncern zorganizował pięć kampanii wizerunkowych promujących świadomy wybór krajowych produktów, co przełożyło się na większe zainteresowanie asortymentem od lokalnych dostawców. W efekcie według badań Instytutu Kantar już większość, bo prawie 90 proc. Polaków, do zakupu danego produktu zachęca informacja o jego krajowym pochodzeniu.
-Jesteśmy firmą globalną, której połowa przychodów pochodzi z rynków zagranicznych. Równolegle jednak z sukcesem wdrażamy ideę patriotyzmu gospodarczego, współpracując na co dzień ze 170 polskimi producentami. Stawiamy przede wszystkim na partnerstwo i szukamy rozwiązań, które przynoszą korzyści dla wszystkich stron. Dzięki takiej współpracy, PKN ORLEN dynamicznie rozwija ofertę gastronomiczną w oparciu o wysokiej jakości produkty wytworzone w kraju, co doceniają nasi klienci. Z kolei polscy dostawcy, często rodzinne firmy, mają zapewniony komfort działania i stabilnego partnera. W ten sposób nasze decyzje skutecznie wzmacniają polską gospodarkę – mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN ORLEN.
Rozległa sieć stacji ORLEN – ponad 1800 w całej Polsce – powoduje, że małe firmy mają szansę rozwijać się i zaistnieć na krajowym, a nie tylko lokalnym rynku.
-Bracia Sadownicy to młoda firma, która bardzo szybko rozwija się na polskim rynku. Obecnie jesteśmy numerem 1 w kategorii soków NFC. Rozpoznawalność naszej marki z miesiąca na miesiąc pnie się w górę, a konsumenci pokochali nasze produkty, bo to dla nich tworzymy soki w zgodzie z naturą. Sukces to jednak nie tylko dobry produkt i ludzie, ale to również współpraca z kontrahentami takimi jak PKN ORLEN. Dzięki współpracy z polskim koncernem możemy docierać do konsumentów, w podróży, którzy szukają produktów Braci Sadowników. Mamy też solidnego partnera, co umożliwia nam dalszy, dynamiczny rozwój – Aleksandra Głuchowska, wiceprezes zarządu Bracia Sadownicy.
PKN ORLEN zadbał o polskich dostawców również w czasie pandemii COVID-19. Po jej wybuchu koncern zorganizował akcję #WspieramyPolskę, która skutecznie wspierała krajowych producentów, a jednocześnie gwarantowała im możliwość nie tylko przerwania, ale też dalszego rozwoju. W czasie trwania akcji biało-czerwona, 21-metrowa ciężarówka PKN ORLEN dotarła do 14 województw spędzając w trasie ponad 1000 godzin. Niemal 20 tysięcy uczestników, rodziny z dziećmi, mieszkańcy odwiedzonych 50 miejscowości, mieli możliwość spróbowania rodzimych produktów, które dostępne są na stacjach ORLEN. W akcję #WspieramyPolskę aktywnie zaangażowali się współpracujący z PKN ORLEN sportowcy. Robert Kubica stał się twarzą kampanii promocyjnej, a na trasie, podczas spotkań z mieszkańcami, spotkać można było kilkudziesięciu mistrzów z Grupy Sportowej ORLEN, m.in. pilotów ORLEN Grupy Akrobacyjnej Żelazny.
-Dzięki współpracy z PKN ORLEN od kilku lat z powodzeniem rozwijamy biznes oraz propagujemy wśród konsumentów zdrowe przekąski. Dzięki obecności naszych produktów na stacjach ORLEN zwiększamy także świadomość zakupową konsumentów i możemy oferować produkty z czystą etykietą. Razem przeżyliśmy również czas pandemii, podczas którego uczestniczyliśmy w akcji koncernu #WspieramyPolskę, która oznaczała realną pomoc dla polskich firm w trudnym czasie COVID-19 – Michał Czerwiński, prezes zarządu Purella.
Badania jednoznacznie wskazują, że Polacy doceniają współpracę z lokalnymi przedsiębiorcami. Według badań instytutu Kantar 75 proc. Polaków uważa, że krajowi potentaci, tacy jak PKN ORLEN, powinni aktywnie angażować się we wsparcie polskich producentów.
-Jesteśmy jednym z największych producentów mięsa w Centralno-Wschodniej Europie i jednym z liderów branży w Polsce. Od lat wyznaczamy standardy w branży przetwórstwa mięsnego i jesteśmy prekursorem zmian. Dzięki prowadzonym od wielu lat konsekwentnym i skutecznym działaniom marka Olewnik jest najbardziej znaną i najchętniej kupowaną marką produktów mięsnych w Polsce. Dzięki PKN ORLEN realizujemy rozwojowo-strategiczne projekty. Dużym atutem polskiego koncernu są profesjonalizm i innowatorskie podejście do kreowanych konceptów – mówi Michał Tatara, dyrektor sprzedaży Grupy Olewnik.
Polskie produkty cieszą się dużą popularnością również za granicą – na stacjach ORLEN na Litwie 20 proc. sprzedaży pozapaliwowej to produkty wytworzone w Polsce, a w Czechach i na Słowacji to niemal 30 proc. Polskie produkty cieszą się popularnością również na należących do koncernu stacjach w Niemczech. 75 proc. całej sprzedaży płynu do spryskiwaczy stanowi tam produkt ORLEN OIL. Klienci chętnie sięgają również po soki i lody polskich producentów.
Na koniec pierwszego kwartału 2021 roku w całej sieci detalicznej Grupy ORLEN funkcjonowały 2854 stacje paliw. Na większości z nich z powodzeniem funkcjonują punkty sprzedaży pozapaliwowej Stop.Cafe/star Connect. PKN ORLEN posiada już łącznie 2300 takich punktów, w tym 1758 w Polsce. Oferta od krajowych producentów dostępna jest również na rozwijanych przez koncern placówkach poza stacjami paliw pod marką ORLEN w ruchu.
Czytaj też: Sasin: Projekt NABE zostanie zrealizowany do końca roku
Mat. pras./kp