Informacje

Orlen na Słowacji / autor: Orlen
Orlen na Słowacji / autor: Orlen

Orlen rośnie w siłę na Słowacji

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • 16 grudnia 2019
  • 13:39
  • 2
  • Tagi: biznes orlen paliwa słowacja
  • Powiększ tekst

W 2020 r. Grupa Orlen chce rozbudować sieć stacji paliw na Słowacji - podała spółka. Działające już tam stacje - osiem ze sprzedażą pozapaliwową i dwie samoobsługowe Benzina Expres - planuje dostosować do swoich standardów, wprowadzając do nich Stop Cafe.

PKN Orlen poinformował w poniedziałek, że stacje paliw Grupy Orlen na Słowacji sprzedały blisko 3 mln litrów paliwa Verva i Efecta wyprodukowanego w czeskich rafineriach Unipetrolu, należącego do grupy kapitałowej koncernu. Stacje ze słowackiej sieci Grupy działają w miejscowościach: Malacky, Holice, Lu§ianky, ćelpice, ćurany, Streźno, Tes rske Mlyĺany, Senec, Bańskiej Bystrzycy oraz Koszycach. Czytaj także: Orlen na Słowacji ma 7 stacji

Zgodnie z zapowiedziami Grupa Orlen umacnia swoją pozycję na słowackim rynku detalicznym, gdzie posiada już 8 stacji ze sprzedażą pozapaliwową oraz 2 samoobsługowe w formacie Benzina Expres. W 2020 roku sieć będzie konsekwentnie rozbudowywana o nowe obiekty, a istniejące stacje będą dostosowywane do standardów polskiej i czeskiej sieci, m.in. poprzez wprowadzanie formatu Stop Cafe - oznajmił PKN Orlen.

Jak podkreślił prezes PKN Orlen Daniel Obajtek, na słowackich stacjach Grupy Orlen, które działają pod połączonymi markami Benzina i Orlen, sprzedawane są nie tylko wyprodukowane przez koncern paliwa, ale także polskie produkty pozapaliwowe, co wzmacnia pozycję koncernu i buduje postrzeganie naszego kraju poza jego granicami.

Rekordowe wyniki naszego segmentu detalicznego, nie tylko w Polsce, ale także w Czechach i Niemczech, pokazują, że mamy duże kompetencje w budowaniu nowoczesnej i konkurencyjnej sieci stacji paliw. Nasze doświadczenia z powodzeniem wykorzystujemy w ekspansji na rynek słowacki, gdzie zbudowaliśmy już solidną bazę do dalszego rozwoju - oświadczył Obajtek, cytowany w komunikacie spółki.

PKN Orlen zapowiedział, że słowackie obiekty Grupy Orlen ze sprzedażą pozapaliwową będą sukcesywnie dostosowywane do standardów sieci koncernu obowiązujących w innych krajach, m.in. poprzez wdrażanie formatu Stop Cafe. „Już teraz, podobnie jak w Czechach, na słowackich stacjach dostępne są polskie produkty, w tym między innymi napoje, artykuły spożywcze, oleje i płyny eksploatacyjne” - przypomniała spółka.

Zgodnie z zapowiedziami zrealizowaliśmy nasz cel na ten rok, zakładający budowę fundamentów dla dalszego rozwoju sieci detalicznej Grupy Orlen na Słowacji. Jednak ważniejsze niż liczba obiektów są dla nas parametry biznesowe i rentowność stacji. Już teraz widzimy, że słowaccy klienci bardzo dobrze oceniają nasze obiekty i ofertę. Przyszły rok będzie czasem pozyskiwania kolejnych obiektów oraz ujednolicania standardów stacji włączanych do naszej sieci. W ciągu kilku lat chcemy należeć do liderów rynku detalicznego na Słowacji” - powiedział Tomasz Wiatrak, prezes Unipetrolu, który zarządza stacjami wchodzącymi w skład Grupy Orlen w Czechach i na Słowacji.

PKN Orlen podał, że Grupa Orlen ma największą w Europie Środkowo-Wschodniej sieć ponad 2800 stacji paliw w Polsce, Czechach, Niemczech, Słowacji i na Litwie. Jak podał PKN Orlen, na koniec trzeciego kwartału 2019 r. w ramach sieci jego stacji paliw funkcjonowało ponad 2100 punktów gastronomicznych Stop Cafe oraz Star Connect, w tym blisko 460 sklepów convenience pod marką O!SHOP.

ak, PAP

Komentarze