TYLKO U NAS
Hortex potwierdza i wyjaśnia szczegóły wyjścia z Rosji
Jak podaliśmy 16 lipca, Hortex sprzedał 100 proc. udziałów spółki Ortika Frozen Foods. Rosyjskie media podają, że umowa Horteksu z Agamą zawiera zapis, że nowy właściciel utrzyma prawa do posługiwania się znanymi markami tylko do końca 2022 roku. - Docelowo zbycie spółki Ortika Frozen Foods oznacza całkowite wycofanie marki Hortex z rynku rosyjskiego. GK Agama podejmie działania w celu rebrandingu. Marka Hortex będzie obecna na półkach do czasu wyprzedaży produktów - przekazała redakcji wGospodarceDocelowo zbycie spółki Ortika Frozen Foods oznacza całkowite wycofanie marki Hortex z rynku rosyjskiego. .pl Agata Bonikowska z zarządu spółki z Grupy Hortex
Docelowo zbycie spółki Ortika Frozen Foods oznacza całkowite wycofanie marki Hortex z rynku rosyjskiego. W odniesieniu do doniesień rosyjskiego portalu Kommersant.ru potwierdzamy, że Polski Ogród Sp. z o.o., wchodząca w skład Grupy Hortex, zbyła rosyjską spółkę Ortika Frozen Foods, dystrybutora i producenta żywności mrożonej, prowadzącego działalność na rynku rosyjskim, na rzecz Grupy Kompania Agama (GK Agama). GK Agama to lokalny gracz, aktywny na rynku FMCG w Rosji, specjalizujący się w produkcji i dystrybucji mrożonych ryb i owoców morza. Nabycie Ortika Frozen Foods umożliwi GK Agama dywersyfikację działalności i rozszerzenie portfolio produktów - przekazuje wGospodarce.pl Agata Bonikowska, członek zarządu Polski Ogród Sp. z o.o., wchodzącej w skład Grupy Hortex, odnośnie zbycia rosyjskiego aktywa – Ortika Frozen Foods. - Decyzja o wyjściu z rosyjskiej inwestycji została podjęta kilka miesięcy temu. Rozmowy w sprawie sprzedaży Ortika Frozen Foods były prowadzone z kilkoma podmiotami. Transakcja została zamknięta w pierwszych dniach czerwca br., natomiast 11 lipca br. dopełnione zostały procedury formalne rejestracji nowego udziałowca w Jednolitym Państwowym Rejestrze Osób Prawnych w Federacji Rosyjskiej.
Jak wyjaśnia biuro spółki, Ortika Frozen Foods prowadziła działalność niezależną od polskich operacji Grupy Hortex – zarówno zakupy surowca, produkcja i sprzedaż produktów były realizowane i zarządzane lokalnie. Wbrew wcześniejszym medialnym doniesieniom, Ortica Frozen Foods wyjaśnia, że nie posiadała własnych fabryk w Rosji, a realizowała produkcję w trzech partnerskich fabrykach – dwóch pod Moskwą i jednej w Karelii.
CZYTAJ TEŻ: Legendarna polska marka wychodzi z Rosji
O Grupie Hortex
Grupa Hortex to polska firma istniejąca od ponad 70 lat, prowadząca działalność na rynku FMCG. W skład Grupy Hortex wchodzą obecnie firmy: Polski Ogród Sp z o.o., zajmująca się produkcją i dystrybucją produktów mrożonych (mrożonych owoców i warzyw, zup i dań mrożonych), Hortex Sp z o.o., zajmująca się produkcją i dystrybucją soków, nektarów i napojów owocowych i warzywnych oraz Jurajska SA, producent i dystrybutor wody mineralnej i napojów gazowanych, istniejąca na rynku od blisko 60 lat. Hortex to jedna z najlepiej rozpoznawalnych i obdarzonych największym zaufaniem polskich marek, z pozycją lidera w kategorii mrożonych warzyw i owoców oraz bardzo silną pozycją w kategorii soków, nektarów i napojów niegazowanych w Polsce.
mw
CZYTAJ TEŻ: Orlen z Lotosem osiągnie przychody ćwierci biliona zł