Toyota globalnym liderem rynku motoryzacyjnego
Toyota Motor Corporation zamknęła pierwszą połowę 2022 roku jako najpopularniejszy producent samochodów osobowych na świecie, powtarzając swój sukces z roku 2021. Jak podaje portal analityczny Focus2Move.com, od stycznia do czerwca koncern sprzedał 4,77 mln samochodów. Zapewniło mu to jeszcze większą przewagę nad pozostałymi producentami na podium niż w pierwszej połowie 2021 roku. Udział grupy Toyoty w światowym rynku wyniósł w tym roku 11,9%
Marka Toyota utrzymuje pozycję lidera globalnej sprzedaży samochodów osobowych od ponad dekady. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku na drogi wyjechało 4,25 mln aut ze znaczkiem Toyoty, co przełożyło się na 10,7-procentowy udział w rynku.
Kierowcy najczęściej wybierają Corollę i RAV4
Toyota Corolla już tradycyjnie zakończyła półrocze jako najczęściej kupowany samochód na świecie ze sprzedażą 553 000 egzemplarzy. Na drugim miejscu figuruje RAV4 z wynikiem 459 000 aut. Łączna sprzedaż tylko tych dwóch modeli przekracza milion samochodów. Obie Toyoty powtórzyły swój sukces z całego 2021 roku, kiedy również zajęły dwa pierwsze miejsca.
W pierwszej dziesiątce samochodów, które od stycznia do czerwca tego roku najczęściej opuszczały salony, znalazły się jeszcze dwa modele Toyoty. Camry zajęła piąte miejsce z wynikiem 328 000 egzemplarzy, zaś na dziesiątej pozycje znalazł się Hilux po awansie o 3 pozycje. Jego sprzedaż zamknęła się w liczbie 296 000 aut.
Yaris na szczycie segmentu B
Toyota Yaris powtórzyła sukces z 2021 roku i zajęła pierwsze miejsce wśród aut miejskich. 274 000 sprzedanych egzemplarzy przełożyło się na 7,5-procentowy udział w segmencie. Corolla i RAV4 jako dwa najpopularniejsze samochody na rynku zajmują topowe miejsca w swoich segmentach z udziałem odpowiednio 12,1% i 2,8%.
Miejsca na podium zajęły także inne modele Toyoty. Camry to drugi najczęściej wybierany samochód średniej wielkości. Jej udział w segmencie wynosi 8,5%. Hilux w zestawieniu pick-upów zajął trzecią lokatę i odpowiada za 10% tej części rynku. Znana najbardziej z amerykańskiego rynku Sienna jest trzecim najpopularniejszym minivanem na świecie i odpowiada za 3,4% sprzedaży samochodów tego typu.
Czytaj też: Powiew optymizmu w branży motoryzacyjnej
Mat.Pras./KG