Informacje

Toyota jest producentem totalnym: obecnym na całym świecie i we wszystkich segmentach motoryzacji, fot. www.freeimages.com
Toyota jest producentem totalnym: obecnym na całym świecie i we wszystkich segmentach motoryzacji, fot. www.freeimages.com

Toyota bije rekord i pozostaje globalnym liderem sprzedaży aut

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 21 stycznia 2015, 07:18

    Aktualizacja: 21 stycznia 2015, 07:25

  • Powiększ tekst

Japoński koncern motoryzacyjny Toyota sprzedał w 2014 roku 10,2 mln samochodów na całym świecie, nieznacznie wyprzedzając drugiego w tym zestawieniu niemieckiego Volkswagena z 10,1 mln sprzedanych aut. Na trzecim miejscu znalazł się General Motors z wynikiem 9,9 mln pojazdów - poinformowała w środę agencja Associated Press.

Toyota utrzymała tym samym pozycję globalnego lidera sprzed roku. Po raz pierwszy też przekroczyła magiczną liczbę 10 mln sprzedanych aut w ciągu roku. Wcześniej poinformował o tym niemiecki koncern VW.

O wyniku Volkswagena czytaj tutaj: "Stało się! 10 000 000 „samochodów dla ludu” w 2014 roku. Czekamy na wyniki Toyoty i GM"

Toyota publikując w środę dane handlowe zastrzegła, że prognozy na 2015 rok są gorsze, a koncern spodziewa się spadku sprzedaży rok do roku o 1 proc. Jednak agencja AP zwraca uwagę, że przekroczenie liczby 10 mln sprzedanych samochodów w ciągu 12 miesięcy to bardzo dobry wynik, ponieważ konkurencja w branży motoryzacyjnej ciągle rośnie, a producenci zmuszeni są do szukania nowych rynków zbytu dla swych produktów.

W stosunku do 2013 roku japoński producent odnotował w 2014 roku wzrost sprzedaży o 6 proc. na rynku amerykańskim, 13-procentowy wzrost w Chinach i 10-procentowy w Brazylii.

Toyota na polskim rynku czytaj tutaj: "Hybryda wyjeżdża na polskie drogi"

Agencja AP przypomina, że do 2008 roku największym producentem samochodów na świecie był koncern GM, który dzierżył pozycję lidera przez siedem dekad.

PAP, sek

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych