Rozstanie po latach. Koniec współpracy Żabki i InPostu
Żabka i InPost po latach współpracy zakończyły ja. Oznacza to, że klienci nie będą już mogli wysyłać i odbierać paczek w ramach usług InPostu we franczyzowych sklepach sieci spożywczej. Doniesienia o rozstaniu potwierdziły obie strony podkreślając, że dotychczasowa współpraca miała charakter programu pilotażowego – informuje portal Money.pl
Franczyzobiorcy Żabki zostali już powiadomieni o zakończeniu współpracy sieci sprzedaży detalicznej z InPostem. Od 7 października w sklepach ani w maszynach typu InDoor zainstalowanych w sklepach nie można nadawać i odbierać paczek. Zamówienia dokonane do 6 października są realizowane normalnie.
Obie firmy potwierdziły informację o zakończeniu współpracy. Oświadczenia firm, cytowane przez portal Wirtualnemedia.pl, wskazują jedynie na pilotażowy charakter dotychczasowej współpracy.
Pilotażowa umowa pomiędzy InPost i Żabką wygasła, strony postanowiły, że nie będą jej odnawiać. InPost dysponuje największą w Polsce siecią automatów paczkowych – blisko 18,5 tys. na koniec drugiego kwartału i bardzo dużą siecią PUDO, a w Żabkach było ulokowane około 300 maszyn w wersji InDoor, co było stanowiło znikomy procent całej sieci InPost – informuje rzecznik InPostu Wojciech Kądziołka, czytamy na portalu.
Zakończyliśmy program pilotażowy instalacji paczkomatów InPost w sklepach sieci Żabka i obie strony zdecydowały o braku kontynuacji współpracy – zawiadamia biuro prasowe Żabki, potwierdzając wolę firmy do rozwoju własnych usług w tym zakresie. Żabka nadal także współpracuje z DHL i Pocztą Polską.
Początek współpracy Żabki i InPostu jest datowany na 2016 r. Od tego czasu w sklepach Żabki można było nadawać i odbierać paczki w kasach. Z początkiem 2022 r. firma przesyłkowa zaczęła instalować w sklepach Żabki maszyny do odbioru paczek.
Jak czytamy, w ostatnich miesiącach Żabka uruchomiła sklepy samoobsługowe bez kasjera.
Czytaj też: Oto maksymalna cena prądu dla odbiorców wrażliwych i MŚP. Jest projekt
money.pl/wirtualnemedia.pl/mt