„Nie mów jak antysemita” - ruszyła nowa kampania
Środkowoeuropejskie Biuro Amerykańskiego Komitetu Żydowskiego (AJC CE) wraz z firmą Meta 12 października zainicjowało kampanię „Nie mów jak antysemita”
Skierowana jest głównie na media społecznościowe. Kampania AJC podkreśla, że należy przeciwstawiać się antysemityzmowi w mowie potocznej.
Antysemityzm zaczyna się od uprzedzeń i słów, które ranią, ale na tym nigdy się nie kończy. Używanie słowa ‘Żyd’ jako obelgi jest nieakceptowalne. Antysemickich słów nigdy nie wolno ignorować, bo przemoc fizyczna zawsze zaczyna się od nich. Mowa nienawiści może dotykać prawdziwych ludzi, może wpływać na ich życie – widzieliśmy to nie tylko kilkadziesiąt lat temu, ale także ostatnio, i w Europie, i poza nią. Dziś Żydzi są w Polsce bezpieczniejsi niż w wielu krajach Europy Zachodniej, ale to nie znaczy, że możemy przymykać oko na antysemickie sformułowania, jakie pojawiają się zarówno w debacie publicznej, jak i w swobodnych rozmowach - tłumaczy powiedział dr Sebastian Rejak, dyrektor biura AJC na Europę Środkową.
Meta po raz kolejny angażuje się w działania wspierające mniejszości w Polsce. Razem z American Jewish Committee poprzez kampanię edukacyjną ‘Nie mów jak antysemita’ chcemy pokazać, że odpowiedzialność za słowa spoczywa na każdym z nas, a odrzucając obojętność możemy budować lepszą, otwartą społeczność – powiedział z kolei Jakub Turowski, dyrektor Meta ds. polityki publicznej w Europie Środkowo-Wschodniej.
Czytaj też: NASK ostrzega: grożą wyciekiem danych i chcą okupu w bitcoinach
jewish/kg