Skutki awantury o media publiczne? Polsat wygrywa z TVP
Wielkie zmiany w oglądalności sylwestrowych programów stacji telewizyjnych. Po stracie ponad 40 proc. widowni w stosunku do roku ubiegłego flagowe przedsięwzięcie TVP, czyli „Sylwester z Dwójką” oddało 31 grudnia 2023 pozycję lidera na rzecz „Sylwestrowej mocy przebojów” Polsatu – informuje portal wirtualnemedia.pl.
Średnia widownia pokazanej w Polsacie, Polsacie News i Polsacie 2 „Sylwestrowej Mocy Przebojów” wyniosła 2,82 mln osób, a „Sylwestra z Dwójką” w TVP2 i TVP Polonia śledziło 2,77 mln widzów - wynika z wstępnych danych, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
Z analizy widowni rok po roku wynika, że „Sylwestrowa Moc Przebojów” wygrała z imprezą Telewizji Polskiej po raz pierwszy od ośmiu lat (choć w przypadku porównania samych głównych anten, nadal wyższe wyniki miała TVP2 nad Polsatem). Po raz ostatni widowisko grupy Polsat miało wyższe wyniki od koncertu TVP w 2015 roku. Od 2016 do 2022 roku na czele z dużą przewagą oglądalności znajdował się „Sylwester Marzeń” - podają Wirtualnemedia.pl.
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej obie imprezy sylwestrowe straciły widzów. Ogromną stratę - wynoszącą 1,66 mln widzów - zanotował „Sylwester z Dwójką”, który przed rokiem w TVP2 i TVP Polonia śledziło 4,43 mln widzów. Z kolei „Sylwestrowa Moc Przebojów” w porównaniu do poprzedniego roku straciła 170 tys. widzów - opisują Wirtualnemedia.pl.
»» Cały materiał o oglądalności sylwestrowych koncertów telewizyjnych czytaj na portalu wirtualnemedia.pl:
Sylwester Polsatu kontra impreza TVP2. Jaka była widownia?
Wynik prestiżowej rywalizacji stacji telewizyjnych stał się tematem gorącej wymiany komentarzy w mediach społecznościowych.
Jak skutecznie zarżnąć Telewizję Polską – wskazywał internauta z konta @szef_dywizji
Pierwsze sukcesy ludzi Tuska… - ironicznie zauwazył Dominik Tarczyński, europoseł PiS
Państwu płaczącym, że to „ostatni taki Sylwester w Zakopanem” chciałabym uświadomić, że media publiczne nie są od tego, żeby wywalać pierdyliardy na tego typu imprezy wyłącznie dlatego, że któregoś prezesa ekscytują słupki. To zwyczajnie nie jest ich misja – kontrowała dziennikarka Dominika Długosz
»» O skutkach finansowych decyzji ministra kultury w stosunku do mediów publicznych czytaj tutaj:
Krach TVP? Konkurencja już zaciera ręce
Oprac. sek