TYLKO U NAS
Kupcy wracają na Marywilską! Wiemy od kiedy
Kupcy z CH Marywilska 44 w Warszawie znów będą handlować. Przekazane im zostaną kontenery, które łatwo dają się przerobić na proste boksy i właśnie na ich bazie na parkingu przylegającym do spalonych hal ma być odtworzone tymczasowe targowisko. Jego uruchomienie zaplanowano na 1 sierpnia br.
„Pierwsze kontenery handlowe staną do końca czerwca br.” – czytamy na stronie internetowej marywilska44.com. Kontenerowe miasteczko powstanie w ekspresowym tempie. Kupcy będą mieć do wyboru jeden z dwóch „rozmiarów” tymczasowych sklepów.
Dwa „rozmiary” kontenerów
W pierwszym etapie dostępne będą lokale o powierzchni 15 i 30 mkw. „Ograniczenie powierzchni najmu ma na celu zaspokojenie potrzeb każdego najemcy, który w wyniku pożaru stracił miejsce prowadzenia działalności i do czasu odbudowy centrum zdecyduje się na jej kontynuację w zaproponowanej formie – napisał w specjalnym komunikacie zarządca terenu” – spółka Marywilska 44.
Odbudowa hal zajmie rok
Kontenery mają być rozwiązaniem tymczasowym. Kupcy mają handlować w ten sposób przez kolejne 12 miesięcy. W tym czasie strawione przez ogień hale mają zostać całkowicie odbudowane. Dokładna data startu prac budowlanych zależy od tego kiedy teren zostanie spółce zwrócony. Póki co dysponują nim stosowne służby, które „prowadzą czynności”.
Park Handlowy Marywilska wznowił pracę
W wyniku pożaru CH Marywilska 44 zostało niemal całkowicie zniszczone, jednak pożar nie dotknął drugiego budynku wchodzącego w skład kompleksu – Parku Handlowego. Obiekt jest całkowicie bezpieczny i został ponownie otwarty dla klientów.
Niepowetowana strata
Przypomnijmy, że gigantyczny pożar kompleksu wybuchł nad ranem 12 maja. Z dymem poszło około 90 proc. liczącego ponad 63 tys. mkw. kompleksu – a mowa o 1348 lokalach o powierzchni od 20 do 1170 mkw., należących do kupców z 14 krajów. W obiekcie znajdowały się także sklepy wielu znanych sieci, jak Jysk, Black Red White, Galeria Dobrych Mebli, Media Ekspert, Action, a nawet… Biedronka.
5,5 mln klientów rocznie
Popularne centrum handlowe było masowo odwiedzane przez kupujących, dla których zorganizowano darmowe autobusy dowożące ich z różnych miejsc w Warszawie. Szacuje się,, że rocznie obiekt odwiedzało około 5,5 mln klientów.
Grzegorz Szafraniec
»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:
Bez Obajtka zyski Orlenu lecą na łeb
Absurdalne ceny. Wzrost zainteresowania o 60 proc.!