
Restauracja? W trzech na cztery za małe porcje
Inspekcja Handlowa wykryła nieprawidłowości w 75 proc. spośród 626 lokali gastronomicznych - podał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zastrzeżenia dotyczyły m.in. braku cennika, zbyt małych porcji lub innego składnika niż deklarowany w menu.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wyjaśnił w komunikacie, że porcje w skontrolowanych lokalach były za małe lub użyto innego składnika niż zadeklarowany w menu. „Usługa gastronomiczna musi być zgodna z zamówieniem. Jeśli tak nie jest – masz prawo do reklamacji” - zaznaczył Urząd.
Cennik przed zamówieniem i w widocznym miejscu
Konsument powinien otrzymać cennik przed złożeniem zamówienia - wskazał UOKiK. „Cennik musi zawierać ceny oferowanych potraw i innych usług wraz z pełnymi nazwami potraw oraz ilością/gramaturą. Gramatura powinna dotyczyć dania po przygotowaniu” - przekazał. Dodatkowe opłaty, takie jak opakowanie na wynos czy za serwis powinny być podane klientowi przed złożeniem zamówienia.
Dodatkowo, jak podał UOKiK, cennik powinien być w miejscu ogólnodostępnym wewnątrz lub na zewnątrz lokalu. Zadeklarowane w menu składniki nie mogą być natomiast zastąpione innymi bez wcześniejszego uzgodnienia z konsumentem.
„Konsument ma prawo do reklamacji, jeśli posiłek jest niezgodny z zamówieniem – nieświeży, czegoś w nim brakuje lub został użyty zamiennik składnika bez jego wcześniejszej zgody” - podkreślił Urząd.
PAP, sek
»» Odwiedź wgospodarce.pl na GOOGLE NEWS, aby codziennie śledzić aktualne informacje
»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:
Krach! Inwestorzy zamykają kurek z kapitałem dla Polski
Złoto Glapińskiego. Znów potężne zakupy NBP!
22,1 mld zł długu w miesiąc! Czy leci z nami pilot?
»»Salon Dziennikarski: Co dalej z paktem migracyjnym? – oglądaj na antenie telewizji wPolsce24!
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.