Duża sieć kawiarni będzie oddawać niesprzedane jedzenie potrzebującym
Jedna z najpopularniejszych sieci kawiarni na świecie postanowiła zaangażować się w walce ze zjawiskiem głodu – niesprzedane porcje jedzenia będzie oddawać osobom potrzebującym.
Choć trudno w to uwierzyć, to pomimo ogromnej skali zjawiska głodu na świecie, każdego dnia na śmietnikach wciąż lądują tony jedzenia. Na szczęście nie brakuje osób i organizacji, które chcą ten stan rzeczy zmieniać. Teraz dołącza do nich popularna sieć kawiarni Starbucks, która postanowiła skończyć z wyrzucaniem jedzenia.
W tym celu Starbucks zainaugurował specjalny program o nazwie FoodShare, w ramach którego niesprzedaną żywność zamierza przekazywać na rzecz organizacji non-profit Feeding America oraz Food Donation Connection, które z kolei będą zajmować się rozdzielaniem jej pomiędzy najbardziej potrzebującymi.
– Do uruchomienia programu zainspirowali nas pracownicy, którzy naciskali, byśmy lepiej wykorzystali niesprzedane jedzenie – mówi Jane Maly, menadżerka marki Starbucks Food.
Szacuje się, że dzięki akcji potrzebujący otrzymają nawet 5 milionów posiłków w ciągu roku. I to od samego tylko Starbucksa, który w Stanach Zjednoczonych posiada 7,5 tysiąca kawiarni. Do tej pory każda z nich wyrzucała codziennie mnóstwo jedzenia, którego nie udało się sprzedać.
Z danych organizacji Feeding America wynika, że każdego roku na śmietnik trafiają 32 miliardy kilogramów jedzenia.
Na razie nie wiadomo, czy i kiedy akcja amerykańskiego Starbucksa zostanie zorganizowana również w Polsce.
MK