Informacje

Fot. Freeimages/emre nacigil
Fot. Freeimages/emre nacigil

Duża sieć kawiarni będzie oddawać niesprzedane jedzenie potrzebującym

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 23 marca 2016, 15:47

    Aktualizacja: 23 marca 2016, 15:48

  • Powiększ tekst

Jedna z najpopularniejszych sieci kawiarni na świecie postanowiła zaangażować się w walce ze zjawiskiem głodu – niesprzedane porcje jedzenia będzie oddawać osobom potrzebującym.

Choć trudno w to uwierzyć, to pomimo ogromnej skali zjawiska głodu na świecie, każdego dnia na śmietnikach wciąż lądują tony jedzenia. Na szczęście nie brakuje osób i organizacji, które chcą ten stan rzeczy zmieniać. Teraz dołącza do nich popularna sieć kawiarni Starbucks, która postanowiła skończyć z wyrzucaniem jedzenia.

W tym celu Starbucks zainaugurował specjalny program o nazwie FoodShare, w ramach którego niesprzedaną żywność zamierza przekazywać na rzecz organizacji non-profit Feeding America oraz Food Donation Connection, które z kolei będą zajmować się rozdzielaniem jej pomiędzy najbardziej potrzebującymi.

– Do uruchomienia programu zainspirowali nas pracownicy, którzy naciskali, byśmy lepiej wykorzystali niesprzedane jedzenie – mówi Jane Maly, menadżerka marki Starbucks Food.

Szacuje się, że dzięki akcji potrzebujący otrzymają nawet 5 milionów posiłków w ciągu roku. I to od samego tylko Starbucksa, który w Stanach Zjednoczonych posiada 7,5 tysiąca kawiarni. Do tej pory każda z nich wyrzucała codziennie mnóstwo jedzenia, którego nie udało się sprzedać.

Z danych organizacji Feeding America wynika, że każdego roku na śmietnik trafiają 32 miliardy kilogramów jedzenia.

Na razie nie wiadomo, czy i kiedy akcja amerykańskiego Starbucksa zostanie zorganizowana również w Polsce.

MK

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych