Informacje

www.sxc.hu
www.sxc.hu

Używasz adblocka? 40 proc. Polaków blokuje reklamy internetowe

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 28 lipca 2016, 09:09

    Aktualizacja: 28 lipca 2016, 09:16

  • Powiększ tekst

Zjawisko blokowania reklam internetowych to w Polsce problem dosyć powszechny. Jest on także dosyć złożony – z jednej strony reklama stanowi źródło finansowania internetu, a z drugiej internauci bronią się przed nią i instalują wtyczki umożliwiające jej blokowanie.

– Według różnych badań – w tym także naszego raportu – nawet 33-40 proc. użytkowników w Polsce blokuje reklamy internetowe – powiedział Piotr Prajsnar, prezes Cloud Technologies – polski internauta wyróżnia się pod tym względem na tle przeciętnego internauty globalnego. Jest to o tyle istotne, że reklama jest podstawowym źródłem finansowania większości witryn internetowych. Potwierdzają to m.in. raporty spółek giełdowych, będących wydawcami serwisów internetowych – około 90-95 proc. przychodów jest generowanych właśnie przez reklamy. Odsetek osób blokujących je stanowi więc bardzo złożone wyzwanie.

Naszym celem jest, by internet pozostał medium darmowym – blokowanie reklam przyczynia się do zaburzania ekosystemu, który przez ostatnich kilkanaście lat się sprawdzał. Nasze rozwiązanie dba o to, żeby zachować kompromis obowiązujący w sieci od kilkunastu lat – treści pisane są darmowe, ale obarczone przy tym treściami reklamowymi. UnBlock w sposób zupełnie niewidoczny sprawia, że reklama jest wyświetlana niezależnie od zainstalowanych wtyczek blokujących. Gruntem, na którym rozwijamy nasze rozwiązanie, jest rynek krajowy – tu posiadamy sieć kontaktów. Z kolei w kontekście strategii Cloud Technologies, ma ona charakter globalny – dziś około 15% internautów na świecie blokuje reklamy, a trend ten będzie się pogłębiał – ocenia Prajsnar.

eNewsroom.pl/ as/

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych