Zaktualizowana Strategia PZU do 2020 r. zakłada m.in budowę grupy bankowej o aktywach ponad 140 mld zł
W zaktualizowanej strategii Grupy PZU spółka silniej skupi się na rentowności biznesu ubezpieczeniowego. „Celem PZU jest realizacja ambitnych inicjatyw wzrostowych w obszarach PZU Zdrowie, Inwestycji oraz budowy silnej i rentownej pozycji w segmencie bankowym” - deklaruje największa polska firma ubezpieczeniowa. Na publikację dokumentu pozytywnie zareagowali inwestorzy na warszawskiej giełdzie. Po porannych przecenach, kurs spółki poszybował o blisko 5% (z kursu minimalnego 26,35 PLN do maksymalnego 27,72 PLN), aby na zamknięcie notowań ustabilizować się na poziomie +1,1%. Obroty na akcjach osiągnęły rekordowe 300 mln złotych.
PZU dzisiaj ma jedną z najwyższych rentowności w sektorze ubezpieczeniowym. Zdajemy sobie jednak sprawę z tego, że aby zapewnić inwestorom tak wysoką rentowność również w przyszłości, w kontekście szybkich zmian technologicznych, musimy inwestować w nasz rozwój. Musimy się ciągle rozwijać koncentrując się na kliencie i jego zmieniających się potrzebach. Zwiększymy rentowność naszej działalności oraz zbudujemy dodatkową wartość PZU dla akcjonariuszy. Zmieniając się pozostaniemy wierni naszym wartościom. Będziemy robić to, co umiemy najlepiej – zapewnimy Polakom poczucie bezpieczeństwa w odniesieniu do ich majątku, życia, zdrowia i przyszłości finansowej. Zaoferujemy naszym klientom nowoczesne, innowacyjne, dopasowane do ich potrzeb produkty ubezpieczeniowe i oszczędnościowe w najbardziej efektywny sposób - powiedział Michał Krupiński, prezes PZU.
„Chcemy rozwijać działalność w Polsce i na rynkach zagranicznych, na których już jesteśmy obecni. Równocześnie aby zapewnić możliwość dalszego wzrostu wartości PZU będziemy realizować ambitne projekty rozwojowe. Będziemy rosnąć w szczególności w obszarach opieki zdrowotnej oraz zarządzania aktywami” - podkreśla cytowany w komunikacie PZU prezes Michał Krupiński.
Cele strategiczne PZU do 2020 roku:
» koncentracja na wysokiej rentowności działalności ubezpieczeniowej przy jednoczesnym wzroście w wybranych segmentach rynku;
» redukcja kosztów stałych o 400 mln zł w ciągu 3 lat;
» skuteczna realizacja inicjatyw wzrostowych w obszarze Zdrowie oraz Inwestycje;
» zbudowanie grupy bankowej o dużej skali i rentowności;
»stworzenie jednej z najbardziej innowacyjnych grup ubezpieczeniowych w Europie.
Kluczowe założenia Strategii (poziom 2020 roku):
» rentowność jednostki dominującej mierzona wskaźnikiem ROE na poziomie 18%;
» udział Grupy PZU w polskim rynku ubezpieczeń majątkowych równy 35% oraz utrzymanie liczby klientów PZU Życie na poziomie 11 milionów klientów;
» redukcja rocznych kosztów stałych w działalności ubezpieczeniowej o 400 mln zł do końca 2018 roku (w porównaniu do 2015 roku);
»osiągnięcie poziomu 100 mld zł aktywów pod zarządzaniem, w tym 50 mld zł aktywów klientów zewnętrznych (podwojenie obecnej wartości);
»wzrost przychodów PZU Zdrowie z 260 mln zł w 2015 roku do 1 mld zł w 2020 roku;
»budowa grupy bankowej, która znajdzie się w pierwszej piątce banków w Polsce z aktywami o wartości ponad 140 mld zł.
Oprac. Sek