T-Mobile najlepszą siecią w Polsce wg badania P3 Communication
T-Mobile został, po raz trzeci z rzędu, zwycięzcą badania porównującego sieci operatorów telefonii komórkowej w Polsce, otrzymując certyfikat „Best In Test 2016”.
Podobnie jak w latach ubiegłych firma badawcza P3 Communication porównała wszystkich czterech operatorów infrastrukturalnych świadczących w Polsce usługi mobilne w Polsce. Badanie, tzw. drive test, zrealizowane zostało w okresie od połowy października do połowy listopada br. w wybranych przez spółkę realizująca badania aglomeracjach miejskich, miejscowościach na ważnych szlakach komunikacji drogowej – poinformował operator w komunikacie.
T-Mobile uzyskał w badaniu, łącznie 830 punktów, wygrywając zarówno w kategorii jakości połączeń głosowych 344 punkty i usług transmisji danych 486 punktów. Zdobywca drugiego miejsca uzyskał łącznie 816 punktów natomiast kolejni badani odpowiednio 809 i 775.
Jak podało w komunikacie T-Mobile, w kategorii połączenia głosowe, brane były pod uwagę trzy wskaźniki: jakość połączenia oraz dwa parametry związane z nawiązywaniem połączeń - czas i skuteczność. Biorąc pod uwagę usługi transmisji danych, w czasie badania zwracano uwagę na szybkość i skuteczność przesyłania danych oraz jakość usług bazujących na transmisji danych, tj. otwieranie popularnych stron internetowych i streaming video z portalu youtube.com.
Najlepsza sieć nie jest dla nas celem samym w sobie. To sposób na zapewnienie klientom absolutnie najlepszego doświadczenia z korzystania z usług mobilnych. Tylko wtedy można uznać to za pełen sukces i pod tym kątem badana jest sieć - powiedział Adam Sawicki, Prezes Zarządu T-Mobile Polska. Dodał, że badania certyfikujące sieci realizowane są w oparciu o te same wskaźniki w kilkunastu krajach. Daje nam to gwarancję ich wiarygodności i rzetelności.
Badania usług głosowych i transmisji danych zostały zrealizowane w listopadzie i grudniu 2016 r. przez niezależną międzynarodową firmę badawczą P3 Communication na zlecenie Grupy Deutsche Telekom właściciela sieci T-Mobile. Uwzględniając charakterystykę zapotrzebowania na usługi większość, bo ponad połowę testów zrealizowanych została w dużych ośrodkach miejskich. Pozostałe w mniejszych miejscowościach oraz na ważnych drogowych szlakach komunikacyjnych.