Informacje

W wirtualnym oddziale Alior Banku klient otworzy konto w trakcie rozmowy wideo

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 26 maja 2017, 13:10

  • 1
  • Powiększ tekst

W Alior Banku tożsamość klientów składających wniosek o założenie konta bankowego może być weryfikowana zdalnie podczas rozmowy wideo. Dzięki temu decyzję banku można otrzymać nawet w 10 minut, bez wychodzenia z domu. Założenie konta po wideoweryfikacji jest traktowane przez bank na równi z wizytą w oddziale

Alior to pierwszy bank w Polsce, który wdrożył dla wszystkich klientów rozmowę wideo to kolejny sposób na weryfikację tożsamości. Klienci mogą skorzystać z tej metody poprzez wniosek internetowy dostępny na portalu banku po wybraniu konkretnego rachunku. Od klienta chcącego założyć konto bankowe lub kartę płatniczą wymagane jest tylko wpisanie kilku podstawowych danych, resztę uzupełnia za niego konsultant.

tytuł

Podczas połączenia wideo z konsultantem wystarczy mieć przy sobie tylko dowód osobisty i telefon. W trakcie rozmowy wykonywane są zdjęcia twarzy klienta oraz dokumentu tożsamości. W kanale wideo podczas rozmowy weryfikowane są zabezpieczenia dowodu oraz tożsamość osoby chcącej otworzyć konto, dzięki czemu nie są wymagane dodatkowe przelewy weryfikacyjne, spotkania z kurierem, czy wizyty w oddziale banku.

Dzięki zastosowaniu technologii OCR, służącej do rozpoznawania tekstu, wniosek wypełniany jest automatycznie danymi z dowodu osobistego, którego zdjęcia wykonano. Klient autoryzuje dyspozycję, podając kod wysłany na numer jego telefonu. Po zakończeniu połączenia weryfikowane są dane i autentyczność dokumentu oraz wizerunek klienta. O decyzji dotyczącej akceptacji lub odrzucenia wniosku klient dowiaduje się w ciągu kilku minut od zakończenia rozmowy z konsultantem.

tytuł

Wnioski składane w kanale wideo obsługuje Wirtualny Oddział, z którego klienci mogą korzystać codziennie w godz. 08.00-22.00

Wideoweryfikacja to jeden z licznych projektów realizowanych przez Alior Bank w ramach strategii „cyfrowego buntownika” – mówi Marcin Kobus, dyrektor Zespołu Produktów Oszczędnościowych Klientów Indywidualnych. Potwierdzanie tożsamości poprzez wideo to innowacyjny, nie tylko na polskim rynku, sposób na zawieranie umów z wykorzystaniem kanałów komunikacji zdalnej. W Alior Banku w ramach jednego połączenia weryfikujemy tożsamość klienta, który chce założyć rachunek. Planujemy wykorzystać ten proces również przy zawieraniu umów o inne produkty banku – tłumaczy Marcin Kobus.

Oprac. sek

Powiązane tematy

Komentarze