Informacje

Alior Bank zmienia bankowość w Rumunii

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 18 października 2017, 11:50

  • Powiększ tekst

Rumuński oddział Alior Banku wprowadza na tamtejszy rynek usługi Telekom Banking – produkty bankowe dostępne w kanale internetowym i mobilnym, przez telefon, a także w całej stacjonarnej sieci sprzedaży Telekom Romania.

Celem strategicznego partnerstwa Alior Banku z rumuńskim operatorem telekomunikacyjnym Telekom Romania (z grupy Deutsche Telekom) jest oferowanie usług bankowych klientom indywidualnym w Rumunii oraz zapewnienie im najnowocześniejszych rozwiązań z zakresu bankowości codziennej, a także produktów i usług łączących korzyści wynikające ze współpracy banku i firmy telekomunikacyjnej. Dla Alior Banku jest to kontynuacja modelu współpracy z T-Mobile, w znacznym stopniu bazująca na rozwiązaniach i technologii znanych klientom w Polsce oraz dostępnych jako T-Mobile Usługi Bankowe. Ważnym uzupełnieniem oferty będzie internetowy kantor walutowy – nowość na rynku rumuńskim. Telekom Banking to pierwszy na taką skalę projekt współpracy banku i firmy telekomunikacyjnej w Rumunii.

Wdrożenie naszych najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych na rynku rumuńskim to kolejny krok Alior Banku na drodze do grona najbardziej innowacyjnych banków w Europie. Korzystamy z naszych najlepszych praktyk z rynku polskiego oraz najbardziej innowacyjnych rozwiązań stosowanych przez Alior Bank w Polsce, również w ramach naszej współpracy z T-Mobile. Chcę jednak podkreślić, że finalna oferta została przygotowana przez nasz rumuński oddział, tak by odnieść się przede wszystkim do tamtejszego rynku, potrzeb i oczekiwań klientów. Mamy ambitne plany i wierzymy, że razem z Telekom Romania osiągniemy je i z sukcesem będziemy się rozwijać na rumuńskim rynku, w którym dostrzegamy ogromny potencjał. W pierwszej kolejności zaproponujemy klientom konto, depozyty i internetowy kantor walutowy, w drugim kroku ciekawe produkty kredytowe. Ofertę będziemy sukcesywnie rozwijać – mówi Celina Waleśkiewicz, wiceprezes zarządu Alior Banku, odpowiedzialna za pion IT i operacji.

Cieszymy się, że poprzez nasze partnerstwo z Alior Bankiem staliśmy się liderem na rynku prostych i łatwych w obsłudze usług bankowych. Naszym celem jest dostarczanie produktów dostosowanych do nowej kultury IT&C, w której dzisiaj żyjemy. Zastosowanie wszystkich rozwiązań oferowanych przez nowe technologie pozwala wykorzystać możliwości uzyskania dostępu do dzisiejszych innowacji. Doświadczenie Alior Banku w innowacyjnej bankowości oraz technologiczna wizja Telekom Romania umożliwiły nam stworzenie takiej oferty usług bankowych dla klientów w Rumunii, która może ukształtować przyszłość rumuńskiego sektora finansowego i bankowego – mówi Miroslav Majoros, prezes Telekom Romania.

W celu realizacji tego projektu Alior Bank otworzył swój oddział w Rumunii, obecnie pracuje w nim 60 osób. Do końca roku bank planuje zatrudnić jeszcze 120 pracowników.

Usługi Telekom Banking będą wprowadzane stopniowo, zaczynając od nowoczesnej, intuicyjnej bankowości codziennej oraz – nowości na rynku rumuńskim – internetowego kantoru walutowego.

W Telekom Banking będzie można otworzyć rachunek osobisty w RON (w rumuńskich lejach), EUR, USDGBP, korzystać z karty debetowej oraz mieć dostęp do środków za pośrednictwem bankowości internetowej i mobilnej. Konto można otworzyć online na stronie telekombanking.ro lub poprzez aplikację mobilną i podpisać umowę dostarczoną przez kuriera. Tą samą drogą klient otrzyma także kartę debetową. Rachunek można otworzyć również w punktach sprzedaży Telekomu. W tym przypadku klienci od razu otrzymają także kartę debetową typu instant i będą z niej mogli korzystać od razu po podpisaniu umowy.

Telekom Banking oferuje bezpłatne – bez żadnych warunków – wypłaty ze wszystkich bankomatów w kraju i za granicą, a ponadto bezpłatne przelewy w lejach przez internet i bankowość mobilną do dowolnego banku w Rumunii, co nie jest standardem na tym rynku. Niezmienność tych warunków gwarantowana jest klientom przez 3 lata.

Klienci od początku mogą korzystać z nowoczesnej aplikacji mobilnej. Rozwiązanie – zaczerpnięte z platformy mobilnej i internetowej T-Mobile Usługi Bankowe – oparte jest o podejście „omnikanałowe” w pełni integrujące aplikację mobilną z platformą internetową. Wraz z wprowadzeniem na początku listopada bankowości internetowej klienci otrzymają dostęp do swoich finansów oraz przejrzystą informację o statusie posiadanych produktów i usług. Rozwiązanie jest skoncentrowane na wygodzie i łatwości użytkowania (najważniejsze funkcje są zawsze pod ręką) oraz innowacyjnych rozwiązaniach odpowiadających potrzebom klientów.

Aplikacja mobilna oferuje wiele przydatnych funkcji, w tym: przelewy przy użyciu kodu QR lub funkcji NFC, widok salda wraz z trzema ostatnimi transakcjami bez konieczności logowania, możliwość dokonywania płatności w usłudze P2P i inne. Ponadto aplikacja umożliwia bezpośrednie otwieranie rachunków bieżących w lejach lub w walutach obcych. Można w niej również złożyć wnioski o karty debetowe, lokaty terminowe i rachunki oszczędnościowe.

Drugim filarem oferty Telekom Banking jest Internetowy Kantor Walutowy, w ramach którego klienci mogą korzystać z atrakcyjnych kursów wymiany w czasie rzeczywistym dla 10 walut obcych, aktualizowanych (w dni robocze) co 10 sekund. Klienci mogą szczegółowo skonfigurować transakcje walutowe, np. ustawić datę i czas, w którym chcą dokonać wymiany, a także kurs wymiany, według którego ma nastąpić transakcja. Opcja „Płacę później” pozwala wymieniać waluty, nawet jeśli klienci w danym momencie nie mają pełnej potrzebnej do tego kwoty (wystarczy mieć min. 5 proc. wartości transakcji, a w ciągu dwóch dni roboczych uzupełnić różnicę w celu dokończenia wymiany). Kantor walutowy online oparty jest na rozwiązaniach znanych klientom kantoru Alior Banku w Polsce.

Usługi Telekom Banking są dostępne online, a także będą stopniowo wdrażane w punktach sprzedaży Telekom Romania. Docelowo rachunek bieżący będzie można otworzyć w każdym sklepie tej sieci. Dodatkowo w wybranych salonach, w ramach koncepcji „sklepu w sklepie”, oferowane będą inne usługi bankowe, w tym produkty kredytowe. Sieć placówek tego typu będzie rozbudowywana w ciągu najbliższego półrocza. Docelowo ma liczyć 120 punktów. Wraz ze startem oferty rynkowej uruchomione zostanie całodobowe contact center.

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych