Informacje

Prezes TU Europa: Ubezpieczyciele, zawierając porozumienie z UOKiK, zrozumieli swoje błędy

wPolsce.pl

wPolsce.pl

wPolsce.pl to nowy telewizyjny projekt grupy medialnej Fratria: aktualne komentarze i programy publicystyczne oraz felietony filmowe

  • Opublikowano: 29 czerwca 2017, 11:55

    Aktualizacja: 29 czerwca 2017, 11:55

  • Powiększ tekst

Ważne jakie wnioski branża ubezpieczeniowa i pośrednicy wyciągnęli ze swoich błędów przy sprzedaży ubezpieczeń emerytalnych i jak to wpłynie na przyszłość tego rynku - powiedział Marat Nevretdinov, prezes TU Europa w rozmowie z Markiem Siudajem dziennikarzem „Gazety Bankowej” w telewizji wPolsce.pl.

Chodzi o zawarcie porozumienia z UOKiK w sprawie tzw. polisolokat. Jak mówił prezes TU Europa, branża jest już po dwóch „falach”, porozumień z UOKiK, co świadczy o tym, że zrozumiała swoje błędy.

Mamy świadomość, że teraz mamy „stopę zastąpienia” dla tych osób, które przejdą na emeryturę w wysokości 20 proc. czyli ich ich dochody spadną 80 proc. W Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju (SOR), jest wyraźnie napisane, że mamy plan zbudowania kultury oszczędzania – powiedział Nevretdinov.

Mówił także, o tym, że branża ubezpieczeniowa – inaczej niż banki - jeszcze nie dostrzega klientów, których codzienne życie obraca się wokół nowoczesnych technologii.

Tych nowych klientów jeszcze nie widzimy, ci nowi klienci z ich nowymi przyzwyczajeniami, ich widzą „appstory”, zajmujące się sprzedażą gadżetów, to są klienci, którzy za 3-5 lat wejdą na rynek ubezpieczeniowy i oni rzeczywiście będą nowymi klientami z nowymi potrzebami. Za parę lat zakup ubezpieczenia nie będzie się niczym różnił od zakupu muzyki w sieci. Ubezpieczenie stanie się naturalną częścią życia przyszłych generacji.

Odniósł się także, do obecnego poziomu sprzedaży polis turystycznych kupowanych w sieci. Dodał. że klienci kupują ubezpieczenia turystyczne w biurach podróży, to co jest kupowane w internecie to jest ubezpieczenie dodatkowe lub są to osoby podróżujące na własną rękę.

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych