Informacje

Klienci są zadowoleni z ofert sieci stacji paliw w Polsce

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 3 sierpnia 2017, 18:28

    Aktualizacja: 3 sierpnia 2017, 18:31

  • Powiększ tekst

Kierowcy najwyżej oceniają sieci: Lotos (zwycięzca w 5 z 9 kategorii), Statoil (Circle K) i Orlen. Najważniejszym czynnikiem wpływającym na satysfakcję kierowców jest jakość paliwa – wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.

Stacje paliw prezentują bardzo wyrównany poziom, biorąc pod uwagę satysfakcję klientów – między liderem a najniżej ocenianą siecią są tylko 3 punkty różnicy w skali 100 stopniowej. Można więc uznać, że sieci stają się względem siebie coraz bardziej konkurencyjne.

tytuł

Źródło: Badanie satysfakcji klientów stacji paliw, ARC Rynek i Opinia, maj 2017 r.

Mimo wzrostu satysfakcji klientów wszystkich stacji paliw w ciągu ostatniego roku, zauważalny jest spadek ich lojalności.

tytuł

Źródło: Badanie satysfakcji klientów stacji paliw, ARC Rynek i Opinia, maj 2017 r.

Kierowcy potwierdzają, że największy wpływ na ich satysfakcję z danej sieci stacji mają: jakość paliwa, jakość obsługi, oznakowanie stacji, czystość oraz gęstość sieci.

Jeśli chodzi o korzystanie z dodatkowych usług, to widać pewne różnice w zależności od sieci. Orlen i Statoil (Circle K) to stacje, na których najczęściej kupowane są ciepłe napoje – kawa i herbata, w przypadku Lotosu oraz Shella klienci najczęściej korzystają z usługi mycia szyb, zaś na BP kierowcy najczęściej korzystają z asortymentu, jaki oferuje sklep na stacji.

Liderzy w poszczególnych kategoriach:

  • Postrzegana gęstość sieci – Orlen

  • Obsługa – Lotos

  • Czystość stacji – Lotos

  • Postrzegane ceny – Lotos

  • Postrzegana jakość paliwa – Lotos

  • Oznakowanie – Lotos

  • Oferta gastronomiczna – Orlen

  • Sklep i usługi dodatkowe – BP

  • Wystrój stacji – BP

Badanie przeprowadzono metodą CAWI (ankiety online) na panelu konsumenckim epanel.pl w terminie luty-maj 2017 na próbie N=1724 respondentów. Respondentami byli kierowcy tankujący regularnie na stacjach: BP, Lotos, Orlen, Shell oraz Statoil (badanie było realizowane przed rebrandingiem sieci Statoil na Circle K)

Oprac. Sek

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.