Klienci są zadowoleni z ofert sieci stacji paliw w Polsce
Kierowcy najwyżej oceniają sieci: Lotos (zwycięzca w 5 z 9 kategorii), Statoil (Circle K) i Orlen. Najważniejszym czynnikiem wpływającym na satysfakcję kierowców jest jakość paliwa – wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.
Stacje paliw prezentują bardzo wyrównany poziom, biorąc pod uwagę satysfakcję klientów – między liderem a najniżej ocenianą siecią są tylko 3 punkty różnicy w skali 100 stopniowej. Można więc uznać, że sieci stają się względem siebie coraz bardziej konkurencyjne.
Źródło: Badanie satysfakcji klientów stacji paliw, ARC Rynek i Opinia, maj 2017 r.
Mimo wzrostu satysfakcji klientów wszystkich stacji paliw w ciągu ostatniego roku, zauważalny jest spadek ich lojalności.
Źródło: Badanie satysfakcji klientów stacji paliw, ARC Rynek i Opinia, maj 2017 r.
Kierowcy potwierdzają, że największy wpływ na ich satysfakcję z danej sieci stacji mają: jakość paliwa, jakość obsługi, oznakowanie stacji, czystość oraz gęstość sieci.
Jeśli chodzi o korzystanie z dodatkowych usług, to widać pewne różnice w zależności od sieci. Orlen i Statoil (Circle K) to stacje, na których najczęściej kupowane są ciepłe napoje – kawa i herbata, w przypadku Lotosu oraz Shella klienci najczęściej korzystają z usługi mycia szyb, zaś na BP kierowcy najczęściej korzystają z asortymentu, jaki oferuje sklep na stacji.
Liderzy w poszczególnych kategoriach:
Postrzegana gęstość sieci – Orlen
Obsługa – Lotos
Czystość stacji – Lotos
Postrzegane ceny – Lotos
Postrzegana jakość paliwa – Lotos
Oznakowanie – Lotos
Oferta gastronomiczna – Orlen
Sklep i usługi dodatkowe – BP
Wystrój stacji – BP
Badanie przeprowadzono metodą CAWI (ankiety online) na panelu konsumenckim epanel.pl w terminie luty-maj 2017 na próbie N=1724 respondentów. Respondentami byli kierowcy tankujący regularnie na stacjach: BP, Lotos, Orlen, Shell oraz Statoil (badanie było realizowane przed rebrandingiem sieci Statoil na Circle K)
Oprac. Sek