PKP gotowa na Święta
Całodobowe wsparcie podróżnych, monitoring sytuacji na sieci kolejowej, dodatkowe wagony i pociągi, wzmocnione patrole funkcjonariuszy SOK, zapewnione zespoły pogotowia technicznego - tak grupa PKP przygotowuje się na szczyt przewozowy w okresie świąteczno-noworocznym.
Jak poinformowała spółka w dzisiejszym komunikacie, w okresie świątecznym w dyspozycji pozostaje 168 zespołów szybkiego usuwania awarii i 20 zespołów ratownictwa technicznego. W gotowości jest 66 pociągów sieciowych, które mogą być wykorzystane w przypadku usterek sieci trakcyjnej. Na 10 stacjach na wypadek awarii zapewniono lokomotywy osłonowe. W dyspozycji pozostaje 147 odśnieżarek, 13 kombajnów oraz 48 pługów odśnieżnych. W pracy i gotowości pozostanie łącznie ponad 10,5 tys. pracowników.
„PKP Intercity na bieżąco obserwuje frekwencję w składach w okresie świątecznym i noworocznym, a tam, gdzie jest to możliwe, włącza dodatkowe wagony” - czytamy w informacji.
PKP w związku z dużym zainteresowaniem wyjazdami w góry, 29 i 31 grudnia br. oraz 2 stycznia 2018 r. z Warszawy do Zakopanego uruchomi dodatkowe pociągi kategorii EIC, natomiast 29 grudnia i 2 stycznia składy pojadą w kierunku stolicy.
Ponadto PKP Intercity uruchomi specjalny pociąg relacji Kraków - Zakopane. Pociąg zabierze pasażerów 31 grudnia, natomiast odwiezie 1 stycznia we wczesnych godzinach porannych. „Dzięki temu osoby planujące Sylwestra w górach będą mogły komfortowo dojechać do polskiej stolicy Tatr” - zaznaczyła spółka.
Ponadto w weekend poprzedzający Nowy Rok przewoźnik uruchomi pociągi do Zakopanego m.in. z Krakowa, Gdyni, Warszawy czy Szczecina i Poznania.
Grupa PKP przypomniała, że „cały czas udoskonala swój system sprzedaży biletów”. „Po wprowadzeniu możliwości wyboru różnych zniżek w ramach jednej transakcji, od listopada br. podróżni mogą przez internet kupić bilety na połączenia z przesiadką. Ponadto przy zakupie biletu za pośrednictwem strony intercity.pl pasażerowie mogą sprawdzić zajętość miejsc w interesujących ich połączeniach” - dodał przewoźnik, podkreślając, że na stronie internetowej przy każdym z połączeń znajduje się informacja o frekwencji, dzięki temu podróżny może sam sprawdzić, czy są jeszcze dostępne miejsca w pociągu.
PKP zapewniło, że w okresie świątecznym całodobowo będzie działać Centrum Wsparcia Klienta. Ponadto w okresie zimowym ok. 250 dworców PKP S.A. czynnych całodobowo nie będzie zamykanych na czas trwania przerwy technicznej. W przypadku znacznego spadku temperatury oraz w sytuacjach nadzwyczajnych PKP S.A. zastrzega, że może podjąć decyzję o całodobowym otwarciu pozostałych dworców.
Podróżni wybierający się na święta koleją mogą liczyć także na wsparcie pracowników InfoDworców. Jak wyjaśniła spółka są to punkty informacyjne znajdujące się na kluczowych dworcach kolejowych: Bydgoszcz Główna, Bydgoszcz, Gdańsk Główny, Gdynia Główna, Katowice, Kraków Główny, Łódź Fabryczna, Poznań Główny, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Warszawa Zachodnia i Wrocław Główny. Obsługa punktów odpowiada na wszelkie pytania dotyczące funkcjonowania dworca i usług dostępnych na terenie obiektu; służy również pomocą podróżnym w zakresie topografii miast.
W okresie świątecznym Straż Ochrony Kolei podwoi liczbę patroli na terenach kolejowych. Każdego dnia bezpieczeństwa będzie pilnowało ponad 600 funkcjonariuszy SOK, wspieranych przez policjantów, strażników miejskich, żandarmów i strażników granicznych. Dodatkowe patrole będą w pociągach pasażerskich oraz na stacjach, dworcach i przystankach osobowych.
Informacje o kursowaniu pociągów dostępne są na stacjach i przystankach oraz na portalpasazera.pl i rozklad-pkp.pl. Odjazdy i przyjazdy pociągów są wyświetlane także na tablicach oraz infokioskach na stacjach. Informacje o ofercie PKP Intercity można uzyskać na stronie intercity.pl oraz dzwoniąc na infolinię 703 200 200*.
PAP/ as/