Żubrówka podbija strefy wolnocłowe
Żubrówka jest najlepiej sprzedającą się polską wódką w strefach wolnocłowych na całym świecie. Wśród wódek wszystkich producentów zajmuje 11. miejsce.
Wysokim miejscem Żubrówki w rankingu Travel Retail’s Top 1000 Spirit Brands magazynu IWSR pochwalił się jej producent, firma CEDC. Firma sprzedała w zeszłym roku 82 tys. 9-litrowych skrzynek Żubrówki w strefach duty free na świecie.
Drugie miejsce z wynikiem 65,5 tys. skrzynek zajęła Żołądkowa Gorzka produkowana przez Stock, a trzecie - Belvedere (63,3 tys.), której producentem jest LVMH. Na czwartym miejscu znalazła się kolejna marka CEDC - Soplica ze sprzedażą 41,2 tys. skrzynek.
Według rankingu IWSR Żubrówka jest w czołówce światowych wódek o największym przyroście sprzedaży w kanale duty free w latach 2012-2017. W porównaniu z rokiem 2016, w ubiegłym roku w strefach wolnocłowych sprzedało się łącznie o prawie 6 proc. skrzynek Żubrówki więcej.
W corocznym rankingu magazynu Shanken’s IMPACT, Żubrówka zajęła trzecią pozycję wśród globalnych marek wódki, ustępując pola jedynie markom Smirnoff i Absolut.
czytaj cały artykuł na money.pl
AR/money.pl