Informacje

zdjęcie ilustracyjne / autor: Fratria
zdjęcie ilustracyjne / autor: Fratria

Wirtualna Polska kupiła Wirtualne Media

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 11 stycznia 2024, 20:06

  • Powiększ tekst

Wirtualna Polska kupiła portal Wirtualne Media. Po przejęciu portal ten ma funkcjonować jako osobna spółka, niezależna od części mediowej WP – czytamy w komunikacie spółki Wirtualne Media.

Na czele nowo kupionej spółki - jak czytamy w komunikacie - stanie Ewa Świstuniuk, menedżerka z branży mediów.

„Przed portalem Wirtualne Media otwiera się zupełnie nowy rozdział. Mam ambicję, aby serwis wspierał profesjonalizację branży, dlatego będziemy poszerzać jego działalność w kolejnych segmentach. Chcemy budować wokół niego społeczność specjalistów, a w ten sposób również wzmacniać rolę mediów i podnosić standardy. Jako autonomiczna część Grupy WP skupimy się na analizowaniu nowych trendów oraz ich wpływu na świat mediów, reklamy i PR” – mówi Ewa Świstuniuk, prezeska spółki Wirtualnemedia.pl.

Ewa Świstuniuk przez ostatnich 25 lat była zawodowo związana z Grupą Infor (wydawcą m.in. Dziennika Gazety Prawnej), z której odeszła w listopadzie 2023 roku. Pełniła w niej m.in. funkcje dyrektora finansowego, prezesa spółki zależnej Infor Biznes oraz członka zarządu, a następnie prezesa spółki centralnej INFOR PL S.A. Od 2014 roku jest członkinią zarządu Izby Wydawców Prasy.

Jak czytamy w komunikacie, portal Wirtualne Media działa od 2000 roku, zajmuje się tematyką mediów, reklam, public relations oraz marketingiem. Grupa WP to holding technologiczny, który prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. dzięki markom Audioteka oraz Pilot WP. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w grudniu 2023 roku z produktów internetowych WP korzystało prawie 21 milionów Polaków.

Czytaj także: Walne zgromadzenie Orlenu zajmie się zmianami w radzie nadzorczej

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych