Polskie kosmetyki podbiją Chiny
Eksperci Santander Bank Polska uważają, że Chiny będą doskonałym rynkiem zbytu dla polskich kosmetyków. Dowodem jest ogromne zainteresowanie tymi produktami widoczne m. in. podczas targów China International Import Expo - czytamy w Business Insider
Chiny otwierają się na import m.in. obniżając stawki celne na wwóz m.in. części wyrobów przemysłu kosmetycznego i chemicznego. Od lipca tego roku stawka spadła z 8,4 do 2,9 proc. w przypadku kosmetyków do pielęgnacji skóry i włosów, detergentów czy niektórych produktów medycznych i zdrowotnych.
Podczas China International Import Expo (CIIE) - pierwszych targów dla firm zainteresowanych eksportem do Chin, stoiska polskich firm kosmetycznych były bardzo oblegane. To zainteresowanie jest bardzo ważne, jednak - jak zauważają analitycy Santander Bank Polska, konkurencja jest ogromna. Chrapkę na podbicie azjatyckich rynków maja marki kosmetyczne z wielu krajów.
Zaistnienie w świadomości chińskich konsumentek i konsumentów to jedno z największych wyzwań dla polskich marek. (…) Nasza branża ma potencjał, aby się wyróżnić i tym samym szerzej otworzyć sobie drzwi do chińskiego rynku – mówi Renata Dutkiewicz, dyrektor ds. sektora spożywczego i FMCG w Santander Bank Polska.