Informacje

sieci energetyczne / autor: Pixabay
sieci energetyczne / autor: Pixabay

URE czeka na nowe wnioski od firm energetycznych

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 2 stycznia 2019, 16:15

  • Powiększ tekst

Urząd Regulacji Energetyki (URE) oczekuje, że przedsiębiorstwa energetyczne przedłożą wnioski taryfowe spełniające wymogi ustawy z 28 grudnia 2018 r. o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw - podał Urząd. Jednocześnie regulator wyraził zaniepokojenie ograniczeniem przez ustawę swoich kompetencji.

W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 28 grudnia 2018 r. o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw regulator oczekuje, że przedsiębiorstwa energetyczne przedłożą wnioski taryfowe spełniające wymogi nowych regulacji prawnych – czytamy w komunikacie.

Jednocześnie regulator z dużym zaniepokojeniem przyjął uszczuplenie kompetencji URE w zakresie ustalania cen i stawek opłat dla odbiorców w gospodarstwach domowych. Zdaniem Urzędu, po wejściu w życie zapisów ustawy, uprawnienia regulatora wynikające z Prawa energetycznego polegające na ustalaniu taryf dla energii elektrycznej, w 2019 r. zostały w praktyce znacznie ograniczone.

W wyniku dotychczasowych rozważnych działań regulatora i dzięki starannie prowadzonym postępowaniom taryfowym przez ostatnie lata rachunki za energię dla odbiorców w gospodarstwach domowych pozostawały na niemal niezmienionym poziomie, a zarazem przyjęty w taryfach zatwierdzanych przez Prezesa URE poziom kosztów uzasadnionych umożliwiał przedsiębiorstwom prowadzenie inwestycji niezbędnych dla zachowania bezpieczeństwa energetycznego – czytamy dalej.

Szczególny niepokój regulatora budzi „zamrożenie” opłat dystrybucyjnych w kontekście konieczności realizacji szeregu prowadzonych przez przedsiębiorstwa sieciowe inwestycji mających na celu w szczególności zapewnienie ciągłości dostaw energii elektrycznej odbiorcom.

Na podst. ISBnews

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych