Informacje

Gdzie będziemy kupować Jaguara w Polsce? / autor: Pixabay
Gdzie będziemy kupować Jaguara w Polsce? / autor: Pixabay

Co dalej z Jaguarem w Polsce?

Artur Kostrzewa

Artur Kostrzewa

Dziennikarz Gazety Bankowej i wgospodarce.pl

  • Opublikowano: 29 listopada 2019, 16:40

  • Powiększ tekst

Zarząd British Automotive Holding (BAH) zdecydował o wstrzymaniu realizacji inwestycji dotyczących budowy salonów marki Jaguar Land Rover w Warszawie przy ul. Puławskiej oraz w Katowicach przy ul. Bocheńskiego.

W połowie 2018 r. Jaguar Land Rover rozwiązał umowę z importerską z British Automotive Holding (BAH), ale w czerwcu tego roku przedłużył warunkowo umowę do marca 2021 r. 29 listopada 2019 r. zarząd BAH zdecydował o wstrzymaniu realizacji inwestycji dotyczących budowy salonów marki Jaguar Land Rover w Warszawie i Katowicach przy oraz rozpoczęciu przeglądu opcji dla tych obiektów.

W toku dyskusji, po przeprowadzeniu analizy budżetów, a także mając na uwadze aktualną sytuację rynkową, zarząd podjął decyzję o wstrzymaniu realizacji tych inwestycji oraz rozpoczęciu przeglądu opcji dla tych obiektów- czytamy w komunikacie.

O jakie opcje chodzi? Mowa o ewentualnej relokacji, sprzedaży posiadanych nieruchomości pierwotnie przewidzianych jako lokalizacje dla obu obiektów, zabezpieczenia gruntów pod budowę obiektów w innych lokalizacjach, bądź też prowadzenia salonów w lokalach wynajętych. W ramach przeglądu opcji, zarząd rozważy również zasadność ewentualnej sprzedaży nieruchomości zlokalizowanej przy ul. Chodzonego w Warszawie, podano także.

Zdaniem ekspertów motoryzacyjnych ta decyzja dziwi, bo Jaguar Land Rover przedłużając czasowo umowę importerską oczekuje sprzedaży na określonym poziomie. Stosownie do otrzymanego od JLR pisma, warunkiem uzyskania przedłużenia obowiązywania umowy importerskiej do dnia 31 marca 2021 r., jest uzyskanie w okresie kwiecień 2019 - marzec 2020 przez BAP, będącą Generalnym Importerem marki Jaguar Land Rover, poziomu sprzedaży nowych samochodów w liczbie 4.370 sztuk.

Trudno uzyskać oczekiwane wyniki nie tylko bez inwestycji w nowe salony, ale rozważając sprzedaż części posiadanej infrastruktury.

British Automotive Holding to generalny importer, wyłączny przedstawiciel na Polskę oraz diler samochodów Jaguar, Land Rover i Aston Martin. W ciągu ponad 15 lat działalności na rynku motoryzacyjnym spółka sprzedała na polskim rynku ponad 14 tys. samochodów. Spółka od 2008 r. jest notowana na rynku głównym GPW.

ak, ISBnews

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych