Chiński Xiaomi nakryje konkurentów czapką. Wyda 7,2 mld dol. na technologie
Chiński producent smartfonów Xiaomi w ciągu najbliższych pięciu lat wyda ponad 50 mld juanów (7,18 mld dol.) na nowe inwestycje – w technologię 5G, sztuczną inteligencję i produkty z kategorii internetu rzeczy – informuje Reuters.
Szef firmy Lei Jun poinformował o takich planach w kanałach społecznościowych spółki, nie podał jednak szczegółów.
Musimy przekształcić naszą przewagę w sektorach AIoT i inteligentnego życia w totalne zwycięstwo napisał Lei.
Miał na myśli sztuczną inteligencję (AI) wykorzystywaną w produktach zaliczanych do internetu rzeczy (IoT). Lei w październiku zapowiadał, że w 2020 r. firma planuje wydać ponad 10 modeli telefonów dostosowanych do technologii 5G.
Reuters przypomniał, że w 2019 r. Xiaomi zapowiedziało już inwestycję 10 mld juanów w 5 lat w ramach nowej strategii „Wszystko w AIoT”. Xiaomi z coraz szerszą ofertą
Xiaomi zaczynał jako producent budżetowych smartfonów. Teraz oferta chińskiej firmy jest znacznie szersza, sprzedaje m.in. inteligentne telewizory, oczyszczacze, odkurzacze, a nawet łączące się z internetem urządzenia do gotowania ryżu.
Firma musi się zmagać jednak z wieloma lokalnymi konkurentami takimi jak Huawei, które w minionym III kw. rozliczeniowym zanotowało rekordowy, 42-proc. udział w chińskim rynku smartfonów.
Czytaj też:Debiut dużej azjatyckiej marki technologicznej w Polsce
Business Insider, DS