Epidemia: Pracownicy socjalni także na froncie
Uruchomiono specjalny serwis, w którym będziemy odpowiadali na najczęściej zadawane pytania dotyczące sytuacji pracowników pomocy społecznej oraz samego pomagania w stanie zagrożenia epidemicznego.
Jak czytamy w informacji PFZPSiPS:
W czasach, gdy otrzymujecie informacje niesprawdzone, sprzeczne ze sobą, nieprecyzyjne lub już nieaktualne – chcemy utworzyć bazę rekomendowanych i zgodnych z prawem działań, które pomogą Wam przetrwać bezpiecznie ten trudny czas. Pytania przyjmujemy wyłącznie za pośrednictwem maila ([email protected]) lub wiadomości prywatnej w naszych mediach społecznościowych. Zanim zadacie pytanie zerknijcie, czy już nie ma odpowiedzi w naszym serwisie. Odpowiedzi są publikowane na naszej stronie.
Pracownicy socjalni i pracownicy pomocy społecznej nie są częścią personelu medycznego, ale cały czas zapewniają pomoc i wsparcie dla osób najbardziej potrzebujących i żyjących w najtrudniejszych warunkach.
Udzielanie pomocy w tej szczególnej sytuacji wymaga bezpiecznych warunków pracy i ścisłego stosowania się do zasad BHP przez udzielających pomocy. Priorytetem jest ograniczenie możliwości rozprzestrzenia się wirusa, dlatego pojawiają się ograniczenia w dostępie do pomocy.
Nasz serwis dedykowany jest pracownikom pomocy społecznej, tak by wszystkie aktualne rekomendacje, wytyczne i stanowiska znajdowały się w jednym miejscu. Serwis nie jest zbiorem opinii prawnych i jako taki nie może być przedmiotem czyjegokolwiek roszczenia względem naszej organizacji. Odpowiedzi na pytania będą się ukazywały w kolejności ich zadawania.
Pracownicy socjalni mogą uzyskać odpowiedzi także na stronie Federacji Pracowników Socjalnych.
PFZPSiPS/ as/