Milionowe plany Emirates w 2020 roku
Linie Emirates przewidują, że w roku 2020 obsłużą aż 70 milionów pasażerów. Przewoźnik wraz ze swoimi partnerami w Dubaju rozpoczął już wdrażanie planów mających na celu zapewnienie odpowiedniej infrastruktury, która umożliwi spodziewany rozwój.
Plany zostały ogłoszone przez prezesa linii Emirates Tima Clarka na prezentacji dla delegatów Bureau International des Expositions (BIE), którzy odwiedzali ZEA w celu podjęcia ostatecznego wyboru miasta-gospodarza World Expo 2020. Dubaj jest miastem kandydującym.
“Do 2020 roku będziemy mieli ponad 250 samolotów obsługujących około 70 milionów pasażerów na sześciu kontynentach. Uczyni to nas największą linią lotniczą na świecie pod względem międzynarodowego ruchu pasażerskiego”
- powiedział Clark.
“Bycie największą linią lotniczą na świecie nie jest jednak naszym końcowym celem. Zawsze było nim łączenie podróżnych z całego świata z Dubajem i innymi miejscami na ziemi za pomocą zaledwie jednej przesiadki w naszym hubie. Strategiczne położenie Dubaju daje nam możliwość obsłużenia prawie 90% światowej populacji bezpośrednimi połączeniami. Na przykład z Dubaju do Houston można dotrzeć w 16 godzin na pokładzie Boeinga 777-300ER, a lot z Dubaju do Sydney naszym Airbusem A380 trwa 14 godzin. Nasza lokalizacja jest naszą największą zaletą. Przywódcy Dubaju zdawali sobie z tego sprawę od samego początku i właśnie dlatego Emirates inwestują w zaawansowane, długodystansowe maszyny, a Dubaj przez lata inwestował w rozwój infrastruktury dla międzynarodowego handlu i turystyki”
– dodał.
Katalizator globalizacji
Ponad jedna trzecia światowej populacji żyje w odległości 4-godzinnego lotu z Dubaju, a dwie trzecie w odległości 8-godzinnego lotu. Dziś Emirates obsługują blisko 3200 międzynarodowych lotów tygodniowo do 135 miejsc w 76 krajach. Od stycznia 2012 przewoźnik otworzył połączenia do 20 miast, przynosząc nowe możliwości handlowe i turystyczne do Dubaju i pozostałych miejsc w siatce Emirates. Jeszcze przed końcem tego roku przewoźnik otworzy połączenia do Konakry (27 października), Sijalkot (5 listopada) i Kabulu (4 grudnia).
„Posiadanie odpowiedniego zaplecza technicznego jest bardzo ważne w naszym modelu biznesowym, jednak równie istotne jest posiadanie właściwego fundamentu – ludzi i kultury. Zatrudniając 50 tysięcy osób z ponad 160 krajów, Emirates jest jedną z najbardziej multikulturowych organizacji na świecie. Oznacza to, że pracują dla nas ludzie o prawdziwie globalnej mentalności, którzy rozwijają się w tym szybkim, złożonym świecie i są gotowi zaakceptować różnorodność i przynosić naszej firmie najlepsze rozwiązania. Jest to konieczne jeśli chcemy łączyć ludzi na całym świecie i odnieść sukces w rozwijaniu globalnej turystyki, biznesu i kultury”
- powiedział Tim Clark.
Gotowi na przyszłość
Emirates są obecnie największym na świecie operatorem Airbusów A380 i Boeingów 777. Przewoźnik złożył już zamówienie na kolejno 53 i 64 maszyny z tych dwóch modeli. Do 2020 roku Emirates będą posiadały w swojej flocie ponad 250 samolotów.
“Plany Emirates są długoterminowe i przewidują bliską współpracę z naszymi partnerami w Dubaju, między innymi lotniskami oraz GCAA (General Civil Aviation Authority), aby upewnić się, że infrastruktura będzie przygotowana na rozwój naszej floty i wzrostu ruchu pasażerskiego. Współpracujemy na każdym etapie, zaczynając od spraw technicznych takich jak przestrzeń powietrzna, a kończąc na udogodnieniach dla pasażerów w terminalu oraz efektywnych rozwiązaniach przy odprawie. Jest to partnerstwo kierujące się transparentnym i stabilnym przywództwem, które uważa lotnictwo za kluczowy czynnik ekonomiczny, opowiada się za otwartą konkurencją oraz sprzyja spójności w podejściu do inwestycji”
– tłumaczy prezes Emirates .
Wzrost ruchu pasażerskiego na Międzynarodowym Lotnisku w Dubaju zwiększył się znacznie w minionej dekadzie, gdy liczba pasażerów podwoiła się z 24,8 miliona w 2005 roku do 47,2 miliona w 2010 roku. W zeszłym roku, lotnisko obsłużyło 57 milionów pasażerów z 225 kierunków, podróżujących na pokładach ponad 140 linii lotniczych, w tym także Emirates.
W 2020 roku Dubaj spodziewa się ponad 20 milionów odwiedzających, a infrastruktura lotniska jest przygotowywana do zaspokojenia tego popytu. W 2008 roku otwarty został Terminal 3 dedykowany operacjom linii Emirates, a ostatnio otwarta Hala A przeznaczona jest do obsługi Airbusów A380 Emirates. Tym samym przewoźnik jest jedynym na świecie podmiotem obsługującym terminal dedykowany dla A380.
Na Międzynarodowym Lotnisku w Dubaju trwają także prace nad Halą D, która zwiększy możliwości operacyjne innych linii lotniczych wykonujących rejsy międzynarodowe. Prace mają zakończyć się w 2015 roku.
Międzynarodowe Lotnisko Al Maktoum (Dubai World Central - DWC), które rozpoczęło obsługę rejsów frachtowych w czerwcu 2013 roku, powita pierwszych pasażerów 27 października. Emirates budują nową bazę dla swoich operacji frachtowych na DWC z terminalem cargo oraz infrastrukturą wspierającą, której otwarcie zaplanowano na maj 2014 roku. Do połowy 2020 roku, Międzynarodowe Lotnisko Al Maktoum będzie mogło przyjąć 160 milionów pasażerów oraz 12 milionów ton ładunków.
Opr. Jas