UOKiK wystartował z kampanią „Sprawdzaj, czytaj, pytaj!"
Rusza nowa ogólnopolska kampania społeczna Prezesa UOKiK „Sprawdzaj, czytaj, pytaj!”. Ma na celu ostrzeganie konsumentów przed oszustami i ryzykiem utraty pieniędzy - informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Akcja zacznie się w połowie lipca, a jej głównym celem jest zwrócenie uwagi na wzmożone zagrożenie nieuczciwymi praktykami rynkowymi i oszustwami, które związane są z panującą pandemią. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny tłumaczy, że kampania jest odpowiedzią na liczne skargi konsumentów, do których kierowane są alternatywne oferty inwestycji finansowych. Dodatkowo, są też często namawiani na produkty lub usługi, które fałszywie obiecują ochronę zdrowia lub leczenie.
Przestrzega, by w panującej sytuacji nie dać się nabrać oszustom, ponieważ w trudnych czasach o wiele łatwiej wpaść w pułapkę. Na tego rodzaju sytuacje szczególnie narażeni są starsi konsumenci- nasi dziadkowie, rodzice czy sąsiedzi.
Zachęcam gorąco do włączenia się w naszą kampanię media, instytucje i organizacje pozarządowe. Każda forma wsparcia akcji umożliwi dotarcie do szerszego grona odbiorców i tym samym ochroni szersze grono konsumentów przed działaniami oszustów”― dodaje Tomasz Chróstny
UOKiK przygotował dwa spoty, które przeznaczone są do emisji w telewizji, radio, internecie oraz na nośnikach w przestrzeni publicznej.
CZYTAJ TEŻ: Apel UOKiK do placówek medycznych o uczciwość
PAP, ep