Kolejne sukcesy Igi Świątek. Nie tylko na kortach
Iga Świątek w ostatnich dniach przykuwa coraz większą uwagę kibiców i mediów
Młoda tenisistka bryluje na kortach turnieju Roland Garros. Najpierw w ćwierćfinale wyeliminowała Simonę Halep, która była rozstawiona z „jedynką” w tym turnieju. Następnie w półfinale szybko rozprawiła się z Martiną Trevisan.
Wtorkowy mecz Świątek przyciągnął przed telewizory 599 tys. widzów. Jeżeli chodzi o paryski turniej, to historyczny wynik Eurosportu. Co więcej - stacja Eurosport 1 w czasie nadawania meczu była zdecydowanie najchętniej oglądanym kanałem płatnym w Polsce zarówno w grupie 4+, jak i w 16-49.
Z każdym kolejnym meczem rośnie także wartość marketingowa Igi Świątek. Eksperci podkreślają - nie jest to dziełem przypadku, ale ważna będzie w tej kwestii powtarzalność. Czyli występy w kolejnych turniejach.
To zasługa powtarzalności dokonań sportowych, skali sukcesów i zainteresowania mediów. Na pewno nie jest to kometa, która pojawiła się dopiero w niedzielę, ale nie można też szarżować z przecenianiem jej statusu na rynku marketingowym. Iga Świątek już zaczyna wzbudzać zainteresowanie reklamodawców, ale to dopiero początki. Wiadomo, że tenis przyciąga wyżej sytuowanego kibica, z potencjalnie zasobniejszym portfelem. Ale już dziś oceniam, że za udział w pojedynczej kampanii z udziałem Świątek warto zapłacić ok. 300 tys. zł - uważa Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.
W półfinale rywalką Świątek będzie Argentynka Nadia Podoroska. Mecz rozegrany będzie 8 października.
Czytaj też: Sukces polskiej sportsmenki i gratulacje premiera
Wirtualne Media/KG