Przekop Mierzei Wiślanej: Imponujący postęp prac! [wideo]
-Ta budowa jest ewenementem w skali kraju ze względu na różnorodność prac, jakie tu wykonujemy - mówi Mariusz Janczewski, zastępca dyrektora projektu konsorcjum NDI/Besix, które buduje kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną. Obecnie trwają prace związane z budową sztucznej wyspy na Zalewie Wiślanym. Finalnie ma być przeznaczona na rezerwat dla ptaków, a powstać ma z piasku wydobywanego przy okazji pogłębiania kanału żeglugowego. Wyspa ma mieć 181 hektarów powierzchni.
Wyspa w skrajnych punktach ma szerokość 2 km na 1,2 km. Jest zatem znacznie większa niż cały przekop Mierzei. - Najtrudniejsza jest logistyka woda uzależniona od warunków atmosferycznych - mówi Wojciech Czyżewski, dyrektor projektu budowy sztucznej wyspy NDI.
Pierwszy etap budowy Kanału Żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną rozpoczął się w październiku 2019 roku. Budowa jest na półmetku i przebiega zgodnie z harmonogramem. Generalnym wykonawcą jest polsko - belgijskie konsorcjum NDI/Besix, które wykonywało także głębokowodne nabrzeże DCT 2 w Porcie Północnym w Gdańsku. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni, a nadzór pełni firma SWECO.
Czytaj też: Miami nad Bałtykiem? Gigantyczne wieże wyrosną przy samej plaży!
businessinsider.com.pl/kp