Informacje

Prezentacja strategii PESY / autor: Mat.Pras.
Prezentacja strategii PESY / autor: Mat.Pras.

PESA ustaliła strategię. Zakłada m.in. produkcję taboru na ponad 200 km/h

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 21 lipca 2021, 18:30

  • Powiększ tekst

Strategia Pesy Bydgoszcz do 2025 roku zakłada m.in. zdobycie kompetencji dla produkcji taboru o prędkości powyżej 200km/h, wzmocnienie pozycji jako producenta tramwajów i ekspansję na kolejnych rynkach zagranicznych

Strategia Pesa z perspektywą 2025+ zakłada między innymi rozwój nowych technologii i silnych narzędzi IT, optymalizację kosztową obecnych produktów, przebudowę modelu biznesowego i organizacyjnego grupy; konsolidację funkcji wsparcia, zbudowanie rentownego segmentu ‘Aftersale’, czy rozwój platformy pojazdów Regio 160 i zdobycie kompetencji dla produkcji taboru o prędkości powyżej 200km/h. Wszystko to ma przynieść spółce wzmocnienie pozycji lidera krajowego rynku i ekspansję na kolejnych rynkach zagranicznych - wymieniono w komunikacie.

Pesa zdecydowanie stawia na pojazdy niskoemisyjne. Najważniejszym projektem wdrażanym do produkcji jest platforma Regio160. Jej głównym założeniem jest jedna standardowa konstrukcja, która dzięki modułowości zabudowy pozwala konfigurować pojazdy o różnych napędach i dostosowanej do potrzeb przewoźnika zabudowie, podano także.

W ramach Platformy Regio160 zaprojektowano różne typy pojazdów - ezt zasilany z trakcji, ezt z dodatkową baterią czy np. ezt zasilany z trakcji i ogniwa wodorowego, który może być wykorzystywany zarówno na liniach zelektryfikowanych, jak i pozbawionych trakcji. Konsekwentnie rozwijane będą również projekty związane z napędami wodorowymi - lokomotywa manewrowa zasilana z ogniw wodorowych zostanie zaprezentowana na targach TRAKO, a zebrane przy jej produkcji doświadczenia zostaną wykorzystane w rozpoczętych już pracach nad wodorowym pojazdem pasażerskim, zapowiedziano.

Poprawiliśmy bezpośrednie relacje z przewoźnikami, analizujemy rynkowe trendy, dostosowaliśmy projekty pojazdów do potrzeb klientów, mamy lepsze relacje z poddostawcami i kooperantami, rozpoczęliśmy technologiczny przełom w produkcji, stawiamy na robotyzację i automatyzację, wiarygodnie i zdyscyplinowanie zarządzamy procesami finansowymi i rozliczeniami. Wszystko to tworzy nowy wizerunek Pesa - podkreślił prezes Krzysztof Zdziarski, cytowany w materiale.

Pesa, jako jedyny polski producent ma doświadczenie w budowie pojazdów piętrowych, które wykorzystuje w pracach nad push pullami nowej generacji, przeznaczonymi zarówno do połączeń dalekobieżnych, jak i regionalnych. Pesa przygotowuje się również do produkcji pojazdów z prędkościami powyżej 200 km/h. Te projekty spółka będzie realizować z partnerami zewnętrznymi, nie wyklucza współpracy zarówno z dostawcami gotowych rozwiązań czy technologii, jak i z producentami taboru.

Nawiązujemy współpracę z kolejnymi partnerami technologicznymi, także zagranicznymi, którzy mają doświadczenie między innymi w realizacji projektów kolei dużych prędkości, czy implementacji technologii wodorowych. Ta otwartość na współpracę i budowanie kompetencji na przyszłość dzięki partnerstwu to jedna ze zmian w podejściu Pesa do rozwoju - czytamy dalej.

W najbliższych latach firma chce także wzmacniać swoją pozycję jako producent tramwajów - potwierdzają to pozyskane w ostatnim czasie zamówienia m.in. z Rumunii, czy przetargi wygrane w Sofii oraz słowackich Koszycach. Ekspansja na kolejne europejskie rynki ma być możliwa dzięki nowemu tramwajowi, który będzie bazował na jednej konstrukcji i dawał możliwość modułowego kształtowania wnętrza oraz wyposażenia, podano także.

Portfolio firmy uzupełnią lokomotywy w ramach rozwijanej rodziny Gama - będą to lokomotywa dwunapędowa (elektryczno-spalinowa), lokomotywa elektryczna z silnikiem dojazdowym oraz lokomotywa wielosystemowa / 3kV, 15 kV i 25 kV/, która ma poruszać się z prędkością do 200 km/h.

Pesa rozwija je poprzez konsolidację w ramach Grupy, poza zakładami ZNTK Mińsk Maz. w ciągu kilku lat powstać mają krajowe i zagraniczne oddziały świadczące usługi serwisowe i utrzymaniowe, które mają mieć znaczący udział w przychodach grupy.

Strategia realizowana jest w oparciu o cząstkowe cele w ramach 16 projektów strategicznych i szczegółowo zaplanowana na najbliższe pięć lat.

Pesa Bydgoszcz to polski producent pojazdów szynowych, zajmuje się także modernizacjami, naprawami i przeglądami taboru.

Czytaj też: PESA dostarczy tramwaje do słowackich Koszyc

ISBnews/KG

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych