Analizy

Koronawirus smartfon / autor: Pixabay
Koronawirus smartfon / autor: Pixabay

TYLKO U NAS

Kto wygrywa dyskusje o kryzysie? RANKING MEDIÓW

Maksymilian Wysocki

Maksymilian Wysocki

Dziennikarz, publicysta, ekspert w dziedzinie wizerunku i marketingu internetowego, redaktor zarządzający portalu wGospodarce.pl

  • Opublikowano: 21 kwietnia 2020, 09:30

    Aktualizacja: 21 kwietnia 2020, 09:39

  • Powiększ tekst

Czym żyją ludzie w Polsce? Nie trudno odgadnąć, że nadal temat COVID-19 jest numerem jeden. Jednak dyskusja dość szybko schodzi w forów i przechodzi do mediów społecznościowych, także w kontekście problemów biznesowych i poszukiwanych porad

Z danych Brand24, narzędzia tzw. social listening - nasłuchu i monitoringu internetu, w tym szczególnie mediów społecznościowych, widać, że różna kombinacja haseł: koronawirus, biznes, firma, tarczapomocy przez ostatni miesiąc pojawiła się 14 264 razy, w tym 12 748 razy poza mediami społecznościowymi, a 1 516 razy w mediach społecznościowych. W tych dyskusjach odnotowano 69 proc. przypadków o wydźwięku negatywnym, a 30 proc. o wydźwięku pozytywnym.

Dyskusje na temat wokół tych haseł dotarły do 4,26 mln ludzi. Przy czym dyskusja na te tematy poza mediami społecznościowymi spadła o 31 proc. w tym czasie, a w samych mediach społecznościowych wzrosła aż o 200 proc.

Najpopularniejszym publicznym profilem, wokół którego na ten temat dyskutowało najwięcej osób był profil TVP Info, który zdobył w tym czasie 13,7 proc. tzw. voice share (udziału w całości dyskusji), mając wpływ na 584 tys. internautów. Na kolejnych pozycjach uplasowały się: gazetaprawna.pl (11,4 proc. udziału w dyskusji, 485 tys. osób), dziennik.pl (10,4 proc. udziału w dyskusji, 445 tys. osób), rzeczpospolita (8,5 proc. udziału, wpływ na 364 tys. użytkowników). TVN24 znalazł się dopiero na piątym miejscu z 5,6 proc. udziałem w dyskusji i wpływem na 237 tys. użytkowników w dyskusjach zawierających wymienione hasła.

Co ciekawe, w tym kontekście dyskusji przedsiębiorców, telewizja wPolsce.pl znalazła się tuż za TOK FM, a przed Onet Rano oraz TVN24 BiS.

wPolsce.pl: dotarcie 86 100 osób, 1.21 udziału w dyskusjach, wpływ na dyskusje 51 660 osób, ogólna ranga wpływu 9/10;

TOK FM: dotarcie do 324 108 osób, 1.29 udziału w dyskusjach, wpływ 55 098, ranga wpływu 10/10

Onet Rano: dotarcie do 129 000, 1.20 udziału w dyskusjach, wpływ na dyskusje 51 600 osób, ranga wpływu 10/10;

TVN24 BiS: dotarcie do 87 130 osób, 1,04 udziału w dyskusjach, wpływ na dyskusje 44 436 osób, ranga wpływu 9/10.

Radio WNETTelewizja Republika zamykają pierwszą dwudziestkę na 19 i 20 pozycji.

Analiza Brand 24 1 / autor: Fratria
Analiza Brand 24 1 / autor: Fratria
Analiza Brand 24 2 / autor: Fratria
Analiza Brand 24 2 / autor: Fratria

Sam Brand24 pod koniec marca, po półrocznej przerwie, wznowił monitoring Facebooka i Instagrama, wracając na ścieżkę wzrostową.

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych