Informacje

Fot.sxc.hu
Fot.sxc.hu

IATA: Podróżuje coraz więcej ludzi, głównie na Bliskim Wschodzie oraz w Azji

Polska Agencja Prasowa

  • Opublikowano: 7 lutego 2014, 05:32

    Aktualizacja: 7 lutego 2014, 17:20

  • Powiększ tekst

Zrzeszenie Międzynarodowego Transportu Lotniczego (IATA) podało w czwartek,  że w 2013 roku światowy ruch pasażerski wzrósł w stosunku do roku poprzedniego o 5,2 proc., czyli podobnie, jak rósł w ciągu ostatnich 30 lat.

"Odnotowaliśmy silny wzrost popytu w 2013 roku, a zatem w bardzo trudnym środowisku gospodarczym " - powiedział dyrektor generalny IATA Tony Tyler, przypominając przy okazji, że lotnictwo cywilne obchodzi w tym roku setną rocznicę swego powstania.

Wskaźnik zapełnienia samolotów wyniósł 79,5 proc., czyli o 0,4 pkt. procentowego więcej niż w roku poprzednim.

Ruch pasażerski na liniach krajowych wzrósł o 4,9 proc., a na międzynarodowych - o 5,4 proc.

Największy wzrost odnotowały bliskowschodnie linie lotnicze (11,4 proc.), linie lotnicze krajów Azji i Pacyfiku (7,1 proc.), Ameryki Łacińskiej (6,3 proc.) i afrykańskie (5,2 proc.).

Najniższy wzrost odnotowały linie lotnicze Ameryki Północnej (2,3 proc.) i europejskie (3,8 proc.).

W Europie ruch pasażerski wykazuje spowolnienie wzrostu w porównaniu do 2012 roku, w którym wzrost wyniósł 5,3 proc. Wskaźnik zapełnienia samolotów wyniósł 81 proc. - o 0,5 pkt. procentowego więcej niż w roku poprzednim.

(PAP)

 

 

 

 

---------------------------------------------------------

---------------------------------------------------------

TYLKO U NAS, wSklepiku.pl, możesz kupić zestaw toreb zakupowych wzbogaconych rysunkami znakomitego artysty Andrzeja Krauzego.

Można je nosić także przez ramię, mają szerokie i poręczne ucho, wytrzymały materiał, mieszczą format A4.POLECAMY!

Zestaw toreb zakupowych wPolityce.pl

 

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.