PGE Obrót ostrzega przed cyberprzestępcami
Firma PGE Obrót zajmująca się w Grupie PGE sprzedażą energii do odbiorców końcowych, ostrzega klientów o podejrzanych SMS-ach i e-mailach, w których oszuści próbują wyłudzić pieniądze lub dane osobowe.
Jak poinformował w poniedziałek rzecznik prasowy spółki Mariusz Majewski, ataki cyberprzestępców, którzy podszywają się pod markę PGE, przybierają w ostatnim czasie na sile.
Jedną z takich akcji jest profesjonalnie przygotowana kampania skierowana do klientów, która ma na celu wyłudzenie płatności lub danych. Główne działania opierają się na wysyłaniu fałszywych SMS-ów oraz e-maili z informacją o braku uregulowania należności czy niedopłatach do faktur – powiedział Mariusz Majewski.
Mariusz Majewski zaapelował do klientów PGE o zachowanie ostrożności i niewpłacanie pieniędzy na nr konta przekazany w fałszywej korespondencji.
W przypadku wątpliwości zachęcamy do kontaktu z Biurem Obsługi Klienta – powiedział.
Rzecznik przypomniał, że zawsze trzeba sprawdzać informacje otrzymywane drogą pocztową i elektroniczną. W korespondencji wysyłanej przez PGE np. o zaległych płatnościach oraz zamiarze wstrzymania dostaw energii elektrycznej zawsze podany jest nr klienta, nr faktury/dokumentu wraz z terminem płatności i kwotą do zapłaty.
W naszych pismach nie ma natomiast linku kierującego bezpośredniego do systemów płatności internetowych – podkreślił Mariusz Majewski.
PAP/RO