Informacje

Laureaci konkursu Najlepszy Bank / autor: Fratria
Laureaci konkursu Najlepszy Bank / autor: Fratria

Gala „Gazety Bankowej”. Bank Pekao najlepszym Dużym Bankiem Komercyjnym

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 28 czerwca 2022, 20:20

    Aktualizacja: 29 czerwca 2022, 12:27

  • Powiększ tekst

W kategorii Najlepszy Bank Spółdzielczy 2022 roku I miejsce zajął Bank Spółdzielczy w Czarnkowie. Laureatem I miejsca w kategorii Najlepszy Duży Bank Komercyjny 2022 r. został BANK PEKAO SA.

Redakcja „Gazety Bankowej” we współpracy z firmą doradztwa strategicznego Kearney przez kilka miesięcy analizuje dane instytucji zgłoszonych do konkursu Najlepszy Bank. Poza bankami komercyjnymi, także sektor spółdzielczy ma swoją kategorię, co pozwala na przegląd całego właściwie rynku. Po raz trzydziesty statuetki odbiorą zatem przedstawiciele najlepszych banków komercyjnych i spółdzielczych.

Kapituła w tym roku obradowała w składzie:

prof. Adam Glapiński – prezes Narodowego Banku Polskiego

• prof. Grażyna Ancyparowicz – Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego w Katowicach

• prof. Małgorzata Zaleska – przewodnicząca Komitetu Nauk o Finansach PAN, SGH

• Krystyna Majerczyk-Żabówka – prezes Krajowego Związku Banków Spółdzielczych

• prof. Leszek Dziawgo – Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

• prof. Andrzej Gospodarowicz – Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

• prof. Alojzy Z. Nowak – Rektor Uniwersytetu Warszawskiego

• prof. Konrad Raczkowski – Dyrektor Centrum Gospodarki Światowej UKSW

• prof. Jerzy Żyżyński – Uniwersytet Warszawski

• dr Dominik Bierecki – Spółdzielczy Instytut Naukowy w Sopocie; Kancelaria Jedliński, Bierecki i Wspólnicy w Gdyni

• Tomasz Chróstny – Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta

• Zdzisław Sokal – Doradca Prezydenta RP

• Henryk Uzdrowski – członek zarządu Grupy Medialnej Fratria

• Maciej Wośko – redaktor naczelny „Gazety Bankowej”

• Stanisław Koczot – zastępca redaktora naczelnego „Gazety Bankowej”.

Poza nagrodami dla najwyżej ocenionych menedżerów banków komercyjnych i spółdzielczych, od wielu lat redakcja „Gazety Bankowej” przyznaje też specjalne wyróżnienie w Konkursie Bankowy Menedżer. W ubiegłym roku statuetkę redakcyjną odebrał prezes Narodowego Banku Polskiego, prof. Adam Glapiński. Czy i w tym roku redakcja przyzna wyróżnienie i kto otrzyma tytuł Bankowego Menedżera Roku, a także które banki wyjadą z gali ze statuetkami dla najlepszych – okaże się we wtorkowy wieczór.

Ogłoszenie wyników w konkursie NAJLEPSZY BANK 2021 oraz Bankowy Menedżer Roku 2021

Przyszła pora na ogłoszenie wyników w 30. edycji konkursu Najlepszy Bank i wręczenie po raz 24  tytułu Bankowy Menedżer Roku 2021.

Konkurs wyłania najlepsze banki spośród tych, które odpowiedzą na specjalną ankietę. Jej wyniki rankowane są przez partnera merytorycznego konkursu- firmę Kearney. Drugą częścią rankingu jest ocena członków Kapituły Konkursowej, w której w tym roku zasiadali:

W pierwszej kolejności nagrodzono laureatów w kategorii Najlepszy Bank Spółdzielczy 2022 roku. To wspólna nagroda, bez podziału na małe i duże banki spółdzielcze.

Nagrody wręczał Jarosław Kroc, prezesa Accenture

III MIEJSCE zajął - Bank Spółdzielczy w Wąsewie

II MIEJSCE – zajmuje Bank Spółdzielczy w Brodnicy

Laureatem I MIEJSCA w kategorii najlepszy Bank Spółdzielczy 2022 roku jest Bank Spółdzielczy w Czarnkowie

Laureatem II MIEJSCA w kategorii Mały i Średni Bank Komercyjny jest Credit-Agricole Bank Polska S.A.

I MIEJSCE w tej kategorii należy do ALIOR BANK

Ostatnia część dotycząca ogłoszenia wyników konkursu „Najlepszy Bank 2022 roku” to wręczenie statuetek w kategorii Duży Bank Komercyjny.

III MIEJSCE w tej kategorii zdobywa – Bank Millennium S.A.

II MIEJSCE zajmuje PKO Bank Polski

Laureatem I miejsca w kategorii Najlepszy Duży Bank Komercyjny 2022 r. zostaje BANK PEKAO SA.

BANK PEKAO otrzymał najlepszy wynik zarówno w rankingu ankietowym, jak i najwyższą ocenę Kapituły. Szczególnie wysokie wyniki otrzymał on w obszarze sprzedażowym, a także Customer Experience. Bank wyróżnił się krótkim czasem odpowiedzi na wnioski kredytowe oraz krótkim czasem od decyzji kredytowej do wypłaty środków, co stanowi o skutecznych inwestycjach w automatyzację i optymalizację procesów kredytowych.

Materiał z gali:

RO

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych