Informacje

Euro / autor: fot. Fratria
Euro / autor: fot. Fratria

Co ze środkami z KPO? Polacy nadal w nie wierzą

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 12 grudnia 2022, 09:00

  • Powiększ tekst

Aż 68,6 proc. badanych jest zdania, że Polska otrzyma środki z Krajowego Planu Odbudowy - tak wynika z sondażu przeprowadzonego przez United Surveys, który w poniedziałek został opublikowany przez „Wirtualną Polskę”.

Aż 68,6 proc. badanych jest zdania, że Polska otrzyma środki z Krajowego Planu Odbudowy - tak wynika z sondażu przeprowadzonego przez United Surveys. Jednak, jeśli nie uda się zdobyć tych pieniędzy, Polacy są zdania, że dwóch polityków powinno się pożegnać ze stanowiskami: chodzi o premiera Mateusza Morawieckiego i ministra Zbigniewa Ziobro” – podaje Wirtualna Polska w poniedziałek.

Z sondażu wynika, że 28,1 proc. ankietowanych wierzy, że Polska uzyska środki z KPO jeszcze przed wyborami parlamentarnymi w 2023 r. 28,3 proc. badanych jest zdania, że środki zostaną wypłacone po wyborach, jeśli władzę przejmie opozycja. 12,2 proc. badanych twierdzi, że środki z KPO dla Polski pojawią się po przyszłorocznych wyborach - nawet jeśli PiS wygra je po raz kolejny.

Pracownia United Surveys zapytała ankietowanych, czy jeśli Polska nie uzyska pieniędzy z KPO, to kto powinien za to zapłacić posadą w rządzie. 3,4 proc. Polaków wskazało na szefa polskiego rządu, Mateusza Morawieckiego. 15,4 proc. badanych jest zdania, że to minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro powinien ponieść konsekwencje za brak środków z KPO. Jednak aż 41,6 proc. ankietowanych domaga się dymisji zarówno Morawieckiego, jak i Ziobry w przypadku fiaska ws. Krajowego Planu Odbudowy. 33,1 proc. Polaków wybrało odpowiedź +żaden z nich+, a 6,5 proc. - +trudno powiedzieć+” – podaje WP.

PAP/ as/

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.