Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: Materiały prasowe
Zdjęcie ilustracyjne / autor: Materiały prasowe

PKN Orlen przedłużył współpracę z PZPN

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 12 stycznia 2023, 12:44

    Aktualizacja: 12 stycznia 2023, 12:47

  • Powiększ tekst

PKN Orlen przedłużył współpracę z Polskim Związkiem Piłki Nożnej (PZPN) o kolejne blisko cztery lata. Koncern będzie sponsorem generalnym polskiej piłki nożnej, jedenastu reprezentacji narodowych, w tym reprezentacji mężczyzn, oraz sponsorem tytularnym rozgrywek piłkarskich - m.in. ekstraligi kobiet, Pucharu Polski kobiet oraz ePucharu Polski. Współpraca z PZPN obejmie także realizację projektów piłkarskich ukierunkowanych na wsparcie i rozwój dzieci i młodzieży.

Grupa Orlen jest największym sponsorem polskiego sportu. Skala naszego zaangażowania w ten obszar systematycznie rośnie. Wspieramy blisko 100 utalentowanych zawodników, ponad 70 klubów, 10 związków i 2 komitety. Stawiamy na współpracę z PZPN, bo piłka nożna to najpopularniejsza dyscyplina sportu w kraju, a rozgrywki śledzi ponad 70  proc. Polaków. Piłka tworzy w Polsce także prawdziwą społeczność. W naszym kraju gra w nią zawodowo i amatorsko trzy miliony osób, a w trakcie sezonu w każdy weekend jest rozgrywanych około 9 tys. spotkań. Chcemy wykorzystywać ten potencjał do promocji naszego biznesu, ale jednocześnie wspólnie ze związkiem działać na rzecz rozwoju sportu dzieci i młodzieży - powiedziała dyrektor biura marketingu sportowego, sponsoringu i eventów PKN Orlen Agata Pniewska.

Przedłużenie współpracy z firmą PKN Orlen jest potwierdzeniem tego, że inwestycja w kadrę narodową pozwala realizować naszym sponsorom stawiane cele biznesowe, a PZPN postrzegany jest jako solidny partner, z którym warto związać się na długie lata. Cieszymy się, że PKN Orlen dostrzega ogromny potencjał reprezentacji młodzieżowych, piłki nożnej kobiet czy eFutbolu, które również będzie wspierał. To umowa gwarantująca korzyści obu stronom. Gramy razem o najwyższe cele! - dodał sekretarz generalny PZPN Łukasz Wachowski.

Roczny ekwiwalent reklamowy wynikający ze wsparcia PZPN dla sponsora głównego w 2021 roku przekroczył 410 mln zł. Kanały społecznościowe „Łączy nas piłka” obserwuje blisko 5 mln użytkowników, a mecze biało-czerwonych podczas mundialu w Katarze oglądało w telewizji i internecie średnio 12,5 mln widzów, wynika z materiału.

W czasie obowiązywania nowej umowy reprezentacja Polski mężczyzn rozegra dwa cykle eliminacyjne - do mistrzostw Europy i świata. W 2025 roku odbędą się natomiast mistrzostwa Europy kobiet. Polska jest jednym z kandydatów do organizacji tego wydarzenia.

ISBnews/RO

CZYTAJ TEŻ: Obajtek: inwestycje w sport ważne społecznie i biznesowo

CZYTAJ TEŻ: PKN ORLEN rozszerzył sponsoring na e-sport

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.