Informacje

autor: Fratria
autor: Fratria

Biedronka będzie się bronić przed sądem

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 13 czerwca 2023, 12:57

  • Powiększ tekst

Tarcza Biedronki Antyinflacyjna to akcja, która pomogła chronić miliony polskich rodzin przed skutkami rosnącej inflacji - przekazało biuro prasowe sieci Biedronka odnosząc się do decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), który nałożył na nią ponad 160 mln zł kary. „Jesteśmy zdeterminowani do obrony swoich racji przed sądem” - zapowiedziała sieć.

UOKiK poinformował, że Tomasz Chróstny, prezes Urzędu, wydał decyzję w sprawie Jeronimo Martins Polska. Według UOKiK, „spółka wprowadzała konsumentów w błąd odnośnie warunków, korzyści i dostępności regulaminu akcji +Tarcza Biedronki antyinflacyjna+”. Nałożona kara to ponad 160 mln zł. Dodano, że ogólnopolska akcja „Tarcza Biedronki antyinflacyjna” prowadzona była w sklepach sieci od kwietnia do czerwca 2022 r. Czytaj więcej: Ta kara może mocno uderzyć w Biedronkę

Tarcza Biedronki Antyinflacyjna to wyjątkowa i prekursorska na polskim rynku akcja, która pomogła chronić miliony polskich rodzin przez skutkami rosnącej inflacji” - przekazało we wtorkowym stanowisku biuro prasowe sieci Biedronka/Jeronimo Martins Polska.

Jak dodano, sieć „ubolewa”, że „urzędy państwowe, zamiast wspierać przedsiębiorców i miliony polskich rodzin w walce z inflacją, wikłają się w długotrwałe spory prawne, bezprecedensowo kwestionując zasady komunikacji z klientami dotychczas powszechnie przyjęte i niekwestionowane”.

Jesteśmy zdeterminowani do obrony swoich racji przed niezawisłym sądem” - zapowiedziała sieć.

Spółka podkreśliła, że w trakcie 79 dni trwania akcji, ceny ponad 200 produktów oferowanych w jej ramach w sklepach sieci Biedronka nie wzrosły.

Tym samym zrealizowaliśmy publiczne zobowiązanie do niepodnoszenia cen w okresie, kiedy wskaźnik cen i usług konsumpcyjnych (inflacja CPI) wzrósł z poziomu 7,7 proc. w kwietniu, do 15,5 proc. w czerwcu 2022 r.” – czytamy w stanowisku spółki.

Według prezesa UOKiK, Jeronimo Martins Polska promowało akcję, która w materiałach reklamowych naruszała zbiorowe interesy konsumentów.

Wprowadzający w błąd klientów sieci Biedronka przekaz marketingowy, mający przyciągnąć do sklepów rzesze konsumentów, dotyczył podstawowych warunków oferty – tego co powinni zrobić, co mogą zyskać i gdzie znajdą zasady akcji. (…) Tymczasem klienci Biedronki nie mieli możliwości realnego skorzystania z promocji na warunkach przedstawionych w przekazach reklamowych przez przedsiębiorcę” - tłumaczy Chróstny.

Jak dodał, konsumenci swój negatywny odbiór akcji wyrażali w mediach społecznościowych, m.in. na profilu spółki na portalu Facebook.

Czytaj także: Polregio szykuje się do największego w historii projektu inwestycyjnego

PAP/rb

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych