Informacje

zdjęcie ilustracyjne / autor: Pixabay
zdjęcie ilustracyjne / autor: Pixabay

Na konta firm wrócił ponad 1 mld zł

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 18 lipca 2023, 11:51

  • Powiększ tekst

Ponad 1 miliard złotych wynosi kwota przekazana w ostatnich dniach przedsiębiorcom przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) w ramach rozliczenia rocznego składki na ubezpieczenie zdrowotne – wynika z najnowszych danych ZUS.

„Każda osoba prowadząca pozarolniczą działalność, która w 2022 roku opłacała składkę na własne ubezpieczenie zdrowotne, w roku bieżącym po raz pierwszy miała obowiązek dokonania rocznego rozliczenia tych składek za ubiegły rok” – powiedziała prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.

Jeżeli rozliczenie wykazało, iż przedsiębiorcy przysługuje zwrot, mógł on złożyć stosowny wniosek do ZUS w terminie do 5 czerwca br. Chodzi o płatników składek, którzy nie mają zaległości składkowych lub nienależnie pobranych świadczeń z ubezpieczenia społecznego.

„Na podstawie złożonych wniosków dotychczas przelaliśmy do przedsiębiorców 1 miliard 124 miliony złotych. Tylko dziś do prowadzących firmy trafiło ponad 200 mln zł” – poinformowała szefowa ZUS.

Zwróciła uwagę, że dzięki nowoczesnym rozwiązaniom informatycznym ZUS był w stanie rozpocząć przekazywanie środków na długo przed upływem ustawowego terminu do 3 sierpnia br.

„Pieniądze są przelewane na rachunki płatnicze. Robimy wszystko, aby przedsiębiorcy otrzymali pieniądze możliwie szybko” – dodaje profesor Uścińska.

Jeśli płatnik składek nie złożył wniosku o zwrot nadpłaty do 5 czerwca 2023 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych z urzędu rozliczy nadpłatę na koncie płatnika składek najpóźniej do końca 2023 roku. W przypadku posiadania zaległości z tytułu składek lub nienależnie pobranych świadczeń, nadpłata zostanie w pierwszej kolejności rozdysponowana na te zaległości.

Czytaj także: Afera FOZZ. Córka Falzmanna wywołuje Balcerowicza

PAP/rb

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych