Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: Fratria
Zdjęcie ilustracyjne / autor: Fratria

Czy to koniec taniego Pepco? Sieć planuje rewizję strategii

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 18 października 2023, 12:37

    Aktualizacja: 18 października 2023, 12:37

  • Powiększ tekst

Pepco od początku 2023 roku na potęgę traci na giełdowej wartości

Mowa choćby o stracie o wartości 5 miliardów złotych od września. Kapitalizacja Pepco tylko na przestrzeni ostatniego kwartału stopniała o ponad 30 proc., a od początku roku o ponad 40 procent.

Te dane niepokoją i zmuszają firmę do zaktualizowania strategii. Pepco planuje między innymi bardziej zdyscyplinowane podejście do wzrostu i nakładów inwestycyjnych w ramach całej Grupy, poddanie przeglądowi programu odnowy sklepów w Europie Środkowej i Wschodniej, poprawę w zakresie generowanie gotówki oraz przegląd alokacji kapitału czy skupienie się na Wielkiej Brytanii jako największym rynku Grupy.

Musimy robiąc mniej, osiągnąć więcej - z większym naciskiem na poprawę rentowności i generowanie gotówki w ramach naszej ugruntowanej działalności. Istnieją znaczące możliwości i postaramy się je obecnie wykorzystać w bardziej ukierunkowany sposób - powiedział, cytowany w komunikacie Andy Bond, dyrektor wykonawczy grupy Pepco.

Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z sieci detalicznych Pepco, Dealz i Poundland. Grupa Pepco ma obecnie ok. 4 300 sklepów w 21 krajach, zatrudniając ok. 43 000 osób. Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.

Czytaj też: Bez kary dla kierowniczki z IKEI oskarżonej o dyskryminację

wnp/KG

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych