Amerykański gigant otworzy restauracje w Polsce
Duża, międzynarodowa sieć restauracji wchodzi na polski rynek. Rekrutacja już trwa. Pojawienie się tak poważnego gracza, którego głównymi konkurentami będą m.in. McDonald’s, Burger King, KFC czy Popeyes, będzie oznaczać dla sektora gastronomii małą rewolucję.
Firma Wendy’s, bo o niej mowa, już jakiś czas temu ogłosiła, że zamierza podbić europejski rynek. Trzy lata temu sieć powróciła do Wielkiej Brytanii, a ostatnio podpisała nowe umowy z franczyzobiorcami w Irlandii, Rumunii i Szkocji. Teraz rozpoczęła rekrutację również w Polsce.
Rynek burgerów rośnie i to się nie zmieni
Wendy’s oferuje przede wszystkim tradycyjne amerykańskie fast foody. Firma, powołując się na dane Euromonitora, przekonuje o dobrych perspektywach rozwoju naszego rynku burgerów. Urósł on w ostatnich latach o ponad 40 proc., względem całkowitej sprzedaży w restauracjach typu fast food. Tendencja ta ma się utrzymywać w ciągu kolejnych 5 lat. Czy to zachęci polskich franczyzobiorców?
„Chcemy wykorzystać nasz sukces na Wyspach”
„Cieszymy się z możliwości serwowania naszego jedzenia fanom Wendy’s w Polsce. Chcemy wykorzystać sukces, jaki odnieśliśmy w Wielkiej Brytanii. Nie możemy się już doczekać, kiedy nasze kwadratowe hamburgery, frytki Hot & Crispy i deser Frosty trafią w ręce polskich konsumentów za sprawą naszych nowych partnerów franczyzowych” – powiedział Michael Clarke, dyrektor zarządzający Wendy’s Europe.
Poszukują doświadczonych franczyzobiorców
Wendy’s szuka w Polsce przede wszystkim doświadczonych franczyzobiorców, którzy dysponują lokalną wiedzą oraz posiadają udokumentowane sukcesy. W zamian partnerzy będą mogli liczyć na wsparcie marki. Oferuje ona możliwość skorzystania ze swojego sprawdzonego modelu biznesowego, zapewnia niezbędne narzędzia, a także przeprowadza szkolenia. Warto wspomnieć, że sieć sporo zainwestowała, by móc na bieżąco wspierać franczyzobiorców w Europie.
Kwadratowe burgery – znak rozpoznawczy
Pierwsza restauracja Wendy’s została założona w 1969 roku. Dziś jej charakterystyczne logo (rudowłosa dziewczynka z włosami spiętymi w dwa kucyki) jest rozpoznawalne na całym świecie. Firma i jej franczyzobiorcy zatrudniają setki tysięcy pracowników. Sieć zapewnia, że na tle konkurencji wyróżnia ją jakość i świeżość produktów, z których przygotowuje się dania typu fast food. Najbardziej rozpoznawalne z nich to charakterystyczne kwadratowe hamburgery, kanapki z kurczakiem, frytki oraz desery Frosty.
Oprac. GS
»» Odwiedź wgospodarce.pl na GOOGLE NEWS, aby codziennie śledzić aktualne informacje.
»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:
Bruksela szasta pieniędzmi. Rekordowy dług UE!
Polakom odbiera się możliwość indywidualnej obrony
Paradoksalny efekt unijnych kar na chińskie e-auta
»» O katastrofalnych wynikach spółek skarbu państwa mówi ekonomista i poseł dr Zbigniew Kuźmiuk na antenie telewizji wPolsce24 – oglądaj tutaj: