Informacje

W Olsztynie koniec produkcji opony Michelin do ciężarówek. ZDJĘCIE ILUSTRACYJNE / autor: Pixabay
W Olsztynie koniec produkcji opony Michelin do ciężarówek. ZDJĘCIE ILUSTRACYJNE / autor: Pixabay

Koniec epoki w Olsztynie! Przegrali z konkurencją z Chin

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 20 listopada 2024, 08:29

  • Powiększ tekst

Z taśmy produkcyjnej w olsztyńskiej fabryce zjechała ostatnia opona do ciężarówki - poinformował PAP rzecznik prasowy Michelin Polska Piotr Staszałek. W ciągu 51 lat wyprodukowano tam 27 mln takich opon. W Olsztynie będą nadal produkowane opony do aut osobowych i maszyn rolniczych.

Ostatnią oponę podpisali pracownicy Zakładu Opon Ciężarowych, którzy uczestniczyli w uroczystości zakończenia produkcji tego typu opon w naszej olsztyńskiej fabryce. Pracownicy dostali też pamiątkowe statuetki” - powiedział rzecznik prasowy Michelin Polska Piotr Staszałek. Przyznał, że zakład zakończył produkcję w październiku, ale nie informowano o tym opinii publicznej.

Zakład Opon Ciężarowych działał 51 lat

Zakład Opon Ciężarowych istniał w olsztyńskiej fabryce od 51 lat i działał w ramach Olsztyńskich Zakładów Opon Samochodowych (OZOS). Produkowano w Olsztynie opony do ciężarówek także wówczas, gdy w ramach przekształceń własnościowych w 1995 roku fabrykę kupił koncern Michelin.

Produkowane w Olsztynie opony trafiały na rynki całego świata, w Polsce zostawała niewielka część tej produkcji” - poinformował Staszałek.

Przekazał, że w sumie przez 51 lat wyprodukowano w Olsztynie 27 mln sztuk opon ciężarowych.

Tania konkurencja z Chin

Michelin zdecydował o zamknięciu produkcji tego typu opon ze względu na sytuację na rynku oponiarskim świata, który jest zalewany tanimi oponami produkowanymi w Chinach. Staszałek zapewnił PAP, że ani jedna osoba pracująca przy produkcji opon do ciężarówek nie straciła pracy. „Wszyscy znaleźli zatrudnienie w innych zakładach naszej olsztyńskiej fabryki, która należy do najnowocześniejszych w Europie, jest stale rozwijana, wyposażana w nowe technologie i udoskonalana. Co więcej, nie pozbywamy się pracowników, ale o nich zabiegamy” - podkreślił Staszałek.

Szansa w specjalnych oponach do aut elektrycznych

Michelin w Olsztynie nadal produkuje opony do maszyn rolniczych, kordy i formy oraz opony do aut osobowych, w tym - elektrycznych. Staszałek wyjaśnił PAP, że opony do aut elektrycznych muszą być bardziej wytrzymałe, ponieważ samochody elektryczne są znacznie cięższe od aut napędzanych paliwem. W samochodach elektrycznych inaczej rozkłada się też nacisk na opony niż w autach tradycyjnych.

Nasze doświadczenie pokazuje, że chińskie opony jakościowo są znacznie grosze, ale cenowo są bezkonkurencyjne” - ocenił Staszałek.

Olsztyńska Fabryka Michelina zajmuje powierzchnię ponad 170 ha i zatrudnia blisko 5 tys. ludzi. To jedna z największych fabryk koncernu Michelin na świecie i największy pracodawca w woj. warmińsko-mazurskim.

PAP, sek

»» Odwiedź wgospodarce.pl na GOOGLE NEWS, aby codziennie śledzić aktualne informacje

»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:

Iga Świątek – ile zarobiła na korcie? Kwota oszałamia

Elektryzujące! Do wzięcia okrągła suma do zakupu e-auta

Opcja naftowa w rządzie Trumpa. Wyrok na Zielony Ład?

»» Dr Zbigniew Kuźmiuk o rosnących problemach budżetu - oglądaj na antenie telewizji wPolsce24

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych