Informacje

Sklep perfumeryjny w galerii handlowej w Warszawie / autor: Fratria / LK
Sklep perfumeryjny w galerii handlowej w Warszawie / autor: Fratria / LK

Żniwa w galeriach handlowych. Kumulacja 20-22 grudnia

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 16 grudnia 2024, 12:54

  • Powiększ tekst

Przed najbliższymi świętami 51,2 proc. aktywnych konsumentów zamierza udać się na zakupy do galerii i centrów handlowych, wynika z raportu UCE Research i Proxi.cloud. W zeszłym roku 48,7 proc. osób odpowiedzialnych za zakupy w swoich domach było przynajmniej raz w tym okresie w tego typu obiektach

Zebrane dane pokazują również, że najczęściej konsumenci będą chcieli odwiedzić galerie i centra handlowe w okresie do dwóch tygodni przed świętami. Natomiast największa kumulacja wizyt nastąpi 4-6 dni przed Wigilią, głównie w weekend, tj. 20-22 grudnia” - powiedzieli analitycy z UCE Research, cytowani w komentarzu.

Według analiz UCE Research i Proxi.cloud, w zeszłym roku wzmożony ruch w galeriach handlowych był szczególnie obserwowany w czasie trzech tygodni poprzedzających Boże Narodzenie. Sprzyjały temu dwie niedziele handlowe - 10 oraz 17 grudnia. Jednocześnie w soboty je poprzedzające nie było mniej tłoczno. W tym roku wzrost ruchu będzie skumulowany na przestrzeni dwóch tygodni poprzedzających święta, a nie trzech, jak rok temu. Będzie to wynikało z tego, że w grudniu br. niedziele handlowe przypadają 15 oraz 22 grudnia.

W zeszłym roku największy ruch w placówkach handlowych zanotowaliśmy 22 grudnia, a więc tuż przed samymi świętami. Świadczy to o tym, że duża część Polaków odkłada zakup prezentów na ostatnią chwilę. W tym roku spodziewamy się, że szczytowymi dniami będą sobota, 21 grudnia, oraz niedziela handlowa, 22 grudnia. Okres bezpośrednio poprzedzający święta sprzyja wzrostowi ruchu z uwagi na brak możliwości korzystania z zakupów e-commerce. Czas na dostawę takich zakupów przed świętami jest zbyt krótki” - dodał współautor raportu z Proxi.cloud Łukasz Pytlewski.

Rok temu, w okresie trzech tygodni przed wigilią w porównaniu do referencyjnego okresu, przyjętego od 30 października do 5 listopada 2023 roku, ruch w tego typu obiektach wzrósł średnio o 34 proc. W hipermarketach zwiększył się przeciętnie o 32 proc., w dyskontach o 10 proc., a w supermarketach - o 7 proc.

Autorzy raportu dodają, że jest na to duża szansa. Dla przykładu, w tym roku galerie i centra handlowe już zanotowały wzrost ruchu o 8,5 proc. w Black Friday (29 listopada br.) w stosunku do poprzedniego piątku (22 listopada br.), zakończono.

Podstawowe badanie zostało przeprowadzone w dniach 1-06.12 2024 r. przez UCE Research i Proxi.cloud metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) na próbie 1277 osób w przedziale wiekowym 18-80 lat, odpowiedzialnych za codzienne zakupy w swoich gospodarstwach domowych. Pozostałe dane pochodzą z bieżących oraz archiwalnych zasobów analitycznych firmy technologicznej Proxi.cloud.

ISBnews, sek

»» Odwiedź wgospodarce.pl na GOOGLE NEWS, aby codziennie śledzić aktualne informacje

»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:

Złoto Glapińskiego. W NBP jest 427,2 ton kruszcu

Kolejny producent maszyn wynosi się z Polski

KRUS: Zmiany w składkach dla rolników

»»Terror pseudoaktywistów w Warszawie. Blokują ulice i śmieją się w twarz - oglądaj na antenie telewizji wpolsce24

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych