Informacje

Fot.Youtube.com
Fot.Youtube.com

Vision Express ukarany za reklamę wprowadzającą w błąd

Polska Agencja Prasowa

  • Opublikowano: 25 sierpnia 2014, 20:19

  • 2
  • Powiększ tekst

Firma Vision Express ma zapłacić ponad 194 tys. zł kary za to, że wprowadzała klientów w błąd reklamą telewizyjną dotyczącą kupna okularów "3 w 1" - poinformował w poniedziałek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Przedsiębiorca odwołał się do sądu.

Jak poinformował UOKiK, postępowanie przeciwko Vision Express zostało wszczęte w październiku 2013 roku. Wątpliwości Urzędu wzbudziły reklamy telewizyjne oferty "3 w 1".

Kampania trwała od lica do listopada 2013 roku. Spółka zachęcała do kupna okularów hasłem: +() A teraz kupując okulary, dostajesz gratis jeszcze dwie pary+. Zdaniem Urzędu, przeciętny konsument po obejrzeniu reklamy mógł pomyśleć, że kupując jedną parę okularów korekcyjnych, dwie kolejne otrzyma gratis -

czytamy w komunikacie Urzędu.

W rzeczywistości - jak wskazał Urząd - klient otrzymywał jedynie zniżkę na kolejne okulary, a jej wysokość uzależniona była od wartości zakupionej pary okularów.

W związku z tym Urząd stwierdził, że reklama Vision Express wprowadzała konsumentów w błąd -

czytamy.

Urząd podał, że przedsiębiorca odwołał się od decyzji do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

UOKiK przypomina, że każdy konsument ma prawo do rzetelnej, pełnej i jasnej informacji o reklamowanej ofercie, bez konieczności weryfikacji jej warunków w siedzibie przedsiębiorcy, na stronie internetowej czy w regulaminie.

Urząd przypomniał, że konsumenci mogą uzyskać pomoc m.in. pod numerem telefonu 800 007 707.

(PAP)

Powiązane tematy

Komentarze