UOKiK: Zakwestionowano drobny druk w ulotkach i reklamach Getin Noble Bank
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakwestionował drobny druk w ulotkach i reklamach kredytu oferowanego przez Getin Noble Bank. Zbyt krótki był też czas wyświetlania tekstu w spotach telewizyjnych, stąd Urząd nałożył na bank ponad 1,7 mln zł kary - poinformował UOKiK.
Urząd przypomniał w piątkowym komunikacie, że wymagane prawem informacje o kredycie muszą być przedstawiane konsumentom w sposób umożliwiający ich odczytanie i zrozumienie.
Bank w reklamie kredytu konsumenckiego powinien podać stopę oprocentowania, całkowitą kwotę kredytu, rzeczywistą roczną stopę oprocentowania (RRSO), czas obowiązywania umowy, całkowitą kwotę do zapłaty i wysokość rat.
Kampania reklamująca kredyt trwała od kwietnia do grudnia 2015 r. Zastrzeżenia Urzędu wzbudziły ulotki, a także reklamy telewizyjne i internetowe. Urząd uznał, że wymagane prawem informacje były na tych nośnikach przedstawione zbyt małą czcionką, a czas wyświetlania tekstu w spotach telewizyjnych był zbyt krótki.
"Materiały marketingowe powinny być dostosowane do nośnika, na którym są prezentowane. Wymagane prawem informacje powinny być przedstawione w sposób jednoznaczny, zrozumiały i dobrze widoczny. Na przedsiębiorcy ciąży szczególna odpowiedzialność, by dostosował swój przekaz do możliwości danego medium. Dlatego bank powinien dopilnować, by komunikat zawierający informacje wymagane przez ustawę o kredycie konsumenckim był w reklamie wyświetlany jak najdłużej i był jak najlepiej widoczny" - powiedział, cytowany w komunikacie, prezes UOKiK Marek Niechciał.
Jak informuje Urząd, niezgodne z prawem praktyki zostały już zaniechane.
PAP/ as/