Informacje

freeimages.pl/Sebastian K
freeimages.pl/Sebastian K

Ministerstwo Rozwoju rozda miliard zł na ośrodki badawczo-rozwojowe w firmach

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 2 lutego 2016, 14:24

    Aktualizacja: 2 lutego 2016, 14:25

  • Powiększ tekst

Ministerstwo Rozwoju ogłosiło konkurs na powstawanie lub rozwijanie ośrodków badawczo-rozwojowych w przedsiębiorstwach. Do wzięcia jest 1 mld zł z programu "Inteligentny Rozwój" na lata 2014-2020.

Resort rozwoju podkreślił, że 1 mld zł to pula środków drugiej edycji konkursu na wsparcie "procesów powstawania lub rozwijania ośrodków badawczo-rozwojowych w przedsiębiorstwach". Dotacja z programu "Inteligentny Rozwój" ma pokryć m.in. koszty zakupu technologii lub aparatury umożliwiającej prowadzenie prac badawczo-rozwojowych (B+R).

"Dofinansowanie infrastruktury badawczej to inwestycja w dalszy rozwój firm oraz oferowanych przez nie produktów i usług. Nowe centra badawczo-rozwojowe umożliwią prowadzenie prac B+R na szerszą skalę, co przełoży się na liczbę wprowadzanych na rynek nowatorskich rozwiązań" - podkreślił wiceminister rozwoju Adam Hamryszczak.

Nabór projektów ma potrwać od marca do 29 kwietnia br. Wnioski o dofinansowanie będzie przyjmować Ministerstwo Rozwoju. Jednym z wymogów jest dołączenie do wniosku agendy badawczej. "Dokument powinien zawierać plany badawcze firmy oraz analizę zakładanych rezultatów prac B+R, prowadzonych z wykorzystaniem dofinansowanej infrastruktury" - zaznaczyło ministertswo.

Resort zauważył, że "premiowane będzie zawiązanie współpracy z jednostkami naukowymi". "Firmy mogą liczyć na dodatkowe punkty również za wysoki udział wydatków na działalność B+R w całkowitych nakładach inwestycyjnych oraz planowane zwiększenie zatrudnienia w działach zajmujących się B+R" - dodano.

W pierwszej edycji konkursu firmy złożyły 204 wnioski o dofinansowanie na łączną kwotę 1,24 mld zł, a budżet konkursu wynosił 460 mln zł.

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych