Spółka z Polski przejmuje największą sieć kawiarni w Niemczech!
Nowym właścicielem Starbucks Deutschland została międzynarodowa spółka AmRest, która zamierza teraz podwoić liczbę kawiarni na terenie Niemiec.
AmRest Holdings, międzynarodowy operator zarządzający markami branży gastronomicznej, podpisał umowę zakupu Starbucks Deutschland, operatora kawiarni Starbucks w Niemczech. Wartość transakcji ma wynieść ok. 41 milionów euro.
Licencję na prowadzenie i rozwój kawiarni Starbucks na niemieckim rynku AmRest uzyska 23 maja tego roku – tego dnia w życie wejdzie bowiem podpisana właśnie umowa.
Sieć Starbucks w Niemczech liczy obecnie 158 kawiarni. 144 z nich to lokale własne Starbucks, które przejmuje właśnie AmRest Holdings. Pozostałe należą do niezależnych licencjobiorców, a co za tym idzie nie stanowią przedmiotu transakcji.
– AmRest widzi duży potencjał rozwoju marki Starbucks na rynku niemieckim. Intencją spółki jest potrojenie skali tego biznesu w perspektywie nadchodzących lat – podała spółka w oficjalnym komunikacie.
A niemiecki Starbucks już w tej chwili jest największą siecią kawiarni w tej części Europy. Szacowane przychody Starbucks Deutschland w roku finansowym 2015 wyniosły łącznie ok. 131 mln euro, a zysk EBITDA – ok. 6 mln euro.
AmRest to międzynarodowy operator zarządzający markami branży gastronomicznej. Spółka założona we Wrocławiu prowadzi swoją działalność w dwóch sektorach: bary szybkiej obsługi (QSR) – KFC, Burger King, Starbucks oraz restauracje z obsługą kelnerską (CDR) – La Tagliatella, Pizza Hut, Blue Frog i KABB. Na koniec roku 2014 AmRest prowadził ponad 800 lokali w Polsce, Czechach, na Węgrzech, w Rosji, Bułgarii, Serbii, Chorwacji, Hiszpanii, Francji, Niemczech, Chinach i Stanach Zjednoczonych. 27 kwietnia 2005 roku spółka zadebiutowała na GPW.
MK