Informacje

fot. Foter.com/Manu_H/CC BY
fot. Foter.com/Manu_H/CC BY

Tauron Dystrybucja zapowiada skrócenie procesu przyłączania do sieci

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 18 lipca 2016, 10:36

  • Powiększ tekst

W minionych 3 latach średni czas oczekiwania klientów spółki Tauron Dystrybucja na przyłączenie np. nowego domu do sieci energetycznej skrócił się niemal o 30 proc., do ok. 5 miesięcy. Firma chce jeszcze usprawnić ten proces, ale przyznaje, że trudno bardziej skrócić czas oczekiwania.

W usprawnieniu obsługi klientów starających się o przyłączenie nieruchomości do sieci ma pomóc specjalny portal przyłączeniowy, zmniejszenie ilości procedur czy uproszczenie treści umowy; w efekcie sprawy mają być załatwiane szybciej - zapowiada firma.

"W ostatnim czasie spółka uruchomiła portal "Przyłączenia", dzięki któremu można elektronicznie złożyć wniosek o warunki przyłączenia oraz umowę o przyłączenie. System umożliwia też przekazywanie informacji zwrotnej o statusie sprawy i przesyłanie komunikatów w poszczególnych sprawach.

"Aby zarządzać pieniędzmi nie musimy przychodzić do banków, podatek możemy rozliczyć również bez wychodzenia z domu - w tym właśnie kierunku podążamy z pracami mającymi na celu rozwój kanałów komunikacji z klientami" - poinformował prezes spółki Robert Zasina.

Innym podjętym działaniem jest zmniejszanie ilości procedur związanych z zakończeniem procesu przyłączania. Obecnie, po jego zrealizowaniu, klient przyłączany do sieci niskiego napięcia jest informowany o zakończeniu operacji i gotowości do świadczenia usług dystrybucji prądu. Od razu otrzymuje też kartę danych technicznych, czyli zestaw informacji niezbędnych do zawarcia umowy na dostarczanie energii elektrycznej, co skraca całą procedurę.

W tym roku wprowadzono także nowe wzorce umów o przyłączenie. Największą zmianą jest skrócenie i uproszczenie umowy. Liczba stron jej głównej części zmniejszyła się prawie o połowę, ponieważ spółka wprowadziła ogólne warunki umów o przyłączenie takie same dla wszystkich klientów.

Obecnie średni czas realizacji przyłączenia klientów do sieci niskiego napięcia wynosi około 5 miesięcy, choć przepisy dają na to energetykom nawet o rok więcej czasu. Przedstawiciele spółki Tauron Dystrybucja podkreślają, że dalsze skracanie czasu przyłączenia do sieci będzie bardzo trudne do osiągnięcia - powodem są długotrwałe procedury uzyskiwania zgód, opinii czy decyzji administracyjnych.

W najbliższym czasie spółka chce skoncentrować się na skutecznej komunikacji z klientami, ograniczeniu przypadków długo realizowanych umów o przyłączenie oraz na nowoczesnych formach płatności elektronicznych. Dzięki nim będzie można zapłacić za przyłączenie wykorzystując rozwiązania podobne do tych stosowanych w sklepach internetowych.

Tauron Dystrybucja to część grupy energetycznej Tauron; zajmuje się dystrybucją energii elektrycznej poprzez sieci dystrybucyjne położone w południowej Polsce. Jest największym dystrybutorem energii w kraju - rocznie dostarcza 45 tys. gigawatogodzin prądu na obszarze blisko 58 tys. km kw., co stanowi 18,5 proc. powierzchni Polski. Obsługuje 5,3 mln klientów, ma 11 oddziałów od Jeleniej Góry po Tarnów.

(PAP)

Czytaj także: Ponad milion metrów sześciennych gazu przyjął już terminal LNG

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych