Poczta Polska: Listonosze z tabetami
Poczta Polska realizuje drugi etap wdrożenia systemu elektronicznego potwierdzania odbioru na potrzeby polskiego wymiaru sprawiedliwości. W nowym systemie pracuje już 5,5 tys. listonoszy. Niebawem zostanie przeprowadzone szkolenie z obsługi nowego systemu dla kolejnej grupy 18,5 tys. listonoszy. Poczta Polska w ramach podpisanej z firmą T-Mobile umowy ma możliwość zakupu ok. 20 tys. tabletów wraz z akcesoriami dodatkowymi oraz ok. 9 000 signature- padów w trzyletnim okresie obowiązywania kontraktu.
Poczta Polska już od pół roku obsługuje polski wymiar sprawiedliwości. Wcześniej firma testowała aplikację „Mobilny Listonosz", wykorzystywaną w tym procesie.
Od początku marca w obrębie 76% kodów adresowych na terenie Polski doręczanie przesyłek sądowych odbywa się z wykorzystaniem tabletów i dedykowanej aplikacji „Mobilny Listonosz". Aplikacja jest przystosowana do wymogów Ministerstwa Sprawiedliwości dotyczących Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru (EPO). Obecnie trwają prace by jak najszybciej zapewnić obsługę przesyłek z EPO na obszarze 100 procent kodów adresowych. T-Mobile, w ramach podpisanego kontraktu dostarczy urządzenia do Poczty Polskiej w trzech turach – pierwsza na koniec sierpnia, druga koniec września a trzecia w listopadzie.
Poczta Polska na drodze innowacyjności
Aplikacja „Mobilny Listonosz" będzie wykorzystywana nie tylko na potrzeby obsługi korespondencji sądów, ale w niedalekiej przyszłości stanie się platformą skupiającą wiele innowacyjnych usług Poczty Polskiej. Aplikacja dostępna na tabletach i smartfonach otwiera przed Pocztą możliwość zdalnego świadczenia zupełnie nowych jakościowo usług i znacząco zwiększa jej konkurencyjność na krajowym rynku pocztowo-kurierskim. Zastosowanie aplikacji „Mobilny Listonosz" w Poczcie Polskiej to przykład podążania za międzynarodowymi trendami w branży logistycznej - obecnie różne modele mobilnej obsługi klientów są wykorzystywane przez największe europejskie firmy pocztowe.
Poczta Polska niezbędny element infrastruktury państwa
Realizacja kontraktu na obsługę polskich sądów z wykorzystaniem urządzeń mobilnych, to kolejny krok w kierunku pełnienia przez Pocztę Polską roli narodowego operatora cyfrowego. Dysponuje ona odpowiednimi rozwiązaniami technologicznymi oraz siecią placówek, aby wspierać administrację w procesie cyfryzacji usług publicznych. Poczta Polska jest w stanie zapewnić zintegrowany wielokanałowy dostęp do e-usług dla 100 proc. mieszkańców kraju.
Oprac. sek